آخرین خبرها از لوکزامبورگ 
مذاکرات همچنان بر یک پاشنه می‌چرخد

گروه سیاسی/

آخرین روزهای باقی مانده از مذاکرات هسته‌ای به شکلی پیش می‌رود که باید خبرها را دقیقه به دقیقه مخابره کرد. دیگر فرصت چندانی برای گزارش وجود ندارد و هر یک از رسانه‌های جهان به دنبال آن هستند که در انتشار اخبار سرعت بیشتری به خرج دهند. به همین منظور حجم خبرهای واصله از محل مذاکرات به چند عدد ختم نمی‌شود و هر لحظه خبر و یا واکنش تازه‌ای در صفحه اصلی خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد. چنانکه طی چند روز باقی مانده تا پایان ضرب الاجل 30ژوئن یا همان 10تیر ماه، تنها شش روز دیگر باقی مانده، به همین منظور بخشی از خبرهای مهم در این زمینه را منتشر می‌کنیم تا شاید بتوانیم اکثریت خبرها را در اختیار شما مخاطبان قرار دهیم.

توافق نهایی باید شامل راستی‌آزمایی تعهدات ایران باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: هر توافق هسته‌ای باید دسترسی لازم بازرسان بین‌المللی برای راستی‌آزمایی پایبندی ایران به تعهداتش را فراهم کند. جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا برای تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران تحت فشار قرار دارد یا نه،‌ گفت: ما همچنان روی ضرب‌الأجل 30ژوئن متمرکز هستیم و من از هیچ فشار خارجی روی دولت آمریکا برای تمدید این مذاکرات مطلع نیستم. این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره احتمال تمدید مذاکرات، گفت: من درباره رایزنی‌های دیپلماتیک در اتاق مذاکره صحبت نمی‌کنم. اما همان‌طور که قبلاً گفتیم توافق خوب مهم‌تر از خود ضرب‌الأجل است. کربی ادامه داد: ضرب‌الأجل‌ها برای این‌که کار پیش برود خوب هستند اما ما و دیگر مذاکره کنندگان روی 30ژوئن تمرکز داریم. 

کاش مجلس ملاحضات مذاکراه کنندکان در نظر می‌گرفت

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با بیانات اخیر رهبری و تاکید ایشان بر لغو تحریم‌ها در همان لحظه توافق و این که با توجه به کارشکنی‌های طرف غربی و اظهارات آمریکایی‌ها پیرامون این مساله روند لغو تحریم‌ها در صورت حصول توافق نهایی در مذاکرات پیش رو چگونه خواهد بود؟ گفت: در ابتدا از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری و تیم مذاکره کننده همچنین اعتمادی که ایشان به کاری که صورت می‌گیرد دارند تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: پشتوانه سیاست خارجی ایران هم حمایت رهبری و رهنمودها و راهبردهایی هست که ایشان تعیین می‌کنند و هم حمایت و پشتیبانی ملت ایران است که بسیار گران‌بها بوده و سرمایه‌ عظیمی‌ برای کشور است. در رابطه با اقدام روز گذشته مجلس در خصوص تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای تصریح کرد: با احترام به نظر مجلس ما دیدگاه‌های‌مان را به شکل مکاتبه‌ای و شفاهی به مجلس گفته‌ایم و در عین احترام به مجلس٬ خوب بود ملاحظات تیم مذاکره‌کننده نیز در نظر گرفته می‌شد.

تاکید چین بر لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی به موقع در مذاکرات

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت: پکن امیدوار است تمام طرف‌ها در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به موقع تصمیمات سیاسی لازم برای توافق هسته‌ای را اتخاذ کنند. به گزارش شینهوا، وانگ مین، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل روز سه‌شنبه در نشست منع اشاعه هسته‌ای در شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: چین امیدوار است تمام طرف‌ها توجه کافی را نشان داده و به طور منطقی نگرانی‌های مشروع را حل و از مناقشه خودداری کنند تا بتوان در جدول زمانی تعیین شده به یک توافق هسته‌ای جامع دست یافت.

کاخ سفید از دستیابی به توافق نهایی با ایران اطمینان دارد

کاخ سفید اطمینان دارد که یک توافق نهایی با ایران در روزهای پایانی قبل از ضرب الاجل 30ژوئن حاصل خواهد شد ولی پذیرفت که برخی از جزئیات ممکن است کماکان پس از حصول این توافق مشخص شود. به گزارش پایگاه خبری «بلیز امریکا»، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه خواهد یافت یا نه گفت: ما همچنان دیپلمات‌های‌مان را به کار خواهیم گرفت. وی که برای توضیح بیشتر در مورد این مسئله تحت فشار قرار گرفته بود،گفت: ما متوجه‌ایم که ضرب الاجل چه معنا و مفهومی ‌دارد. حدود دو سال است که در حال مذاکره با ایران هستیم. اکنون زمان آن رسیده که ما به توافق برسیم. این رسانه افزود: یک توافق اولیه در ماه آوریل بین ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان حاصل شده است. این توافق ایران را از هرگونه استفاده غیر صلح‌آمیز منع کرده ولی اجازه ادامه غنی‌سازی اورانیوم را برای اهداف تامین انرژی را به تهران می‌دهد.

 

سختی و تنوع کار بازیگری را دوست دارم
شیما هاشمی/ گاهی اوقات یک شروع خوب می‌تواند مقدمه‌ای برای یک پرواز به یادماندنی در آسمان آرزوها باشد. در دنیای هنر نیز این مساله خود را به زیباترین شکل ممکن نشان می‌دهد.کیمیا مرادیان 9 ساله، دختری دوست داشتنی، باهوش و ‌شیرین است که علاقه‌ی زیادی به بازیگری دارد و‌ استعداد و ‌توانایی او باعث شده که وقتی به کمک دوستانی خوب وارد این حرفه شد، به خوبی توانایی خود در این حرفه را نشان دهد.کیمیا از پنح‌سالگی وارد سینما شده و تا کنون در چند فیلم سینمایی از جمله هیس دخترها ...
عاشق گفتن حتی یک خط در رادیو بودم
یک بازیگر نمایش‌های رادیویی از خاطره رادیو خریدن در ۱۸سالگی و اینکه آن زمان عاشق این بوده است که بتواند یک خط در رادیو حرف بزند، سخن گفت. منوچهر آذری در گفت‌وگو با مهر درباره شروع کار خود در رادیو گفت: من فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک هستم و کارم را از تلویزیون شروع کرده‌ام. در تلویزیون برنامه‌‌ای با حسن خیاط‌باشی اجرا می‌کردم و یک روز قرار بود او برنامه‌ای در رادیو داشته باشد و من هم با او همراه شوم. خاطرم هست آنجا به صورت ملودیک آوازی را برای خودم ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: در هر دقیقه 5 شغل ایجاد می‌شود!
:: بازی با مشاغل ممنوعه
:: زنانی که پای زندگی‌شان لنگ می‌زند
:: دستفروشان چوب حراج به اقتصاد زده‌اند
:: وضعیت بیمه و درمان هنرمندان تئاتر دچار نابسامانی است
:: ظریف: قطعا اجازه زیاده‌خواهی در مذاکرات را به غرب نمی‌دهیم
:: مرهم حمایت بر زخم‌های زنانه
:: مذاکرات همچنان بر یک پاشنه می‌چرخد
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 647
تاریخ : دوم خرداد ماه
سال : 1394
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح