گزارش عجیب وزیر کار از اشتغال‌زایی در ایران 
در هر دقیقه 5 شغل ایجاد می‌شود!

گروه اقتصادی/

 وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی ادعا دارد در هر دقیقه برای پنج نفر شغل مهیا می‌شود! علی ربیعی که روز پنجشنبه به عنوان نماینده ویژه دولت در شهرستان هشت رود حضور داشت اعلام کرد که کاری که توسط دولت تدبیر و امید برای ملت فهیم ایران صورت گرفته، بیمه مجانی هشت و نیم میلیون نفر است و در رابطه با کار می‌توان گفت هر دقیقه برای پنج نفر در کشور کار ایجاد می‌شود. سخنان تعجب برانگیز ربیعی نشان می‌دهد که دولت در طول شبانه روز می‌تواند برای ۷هزارو ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کند که در طول یک ماه این رقم بالغ بر ۲۱۶ هزار شغل می‌رسد که در طول یک سال از ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار شغل در کشور تجاوز می‌کند! با این وجود تدبیر دولت امید می‌تواند ریشه بیکاری کشور را در طول یک سال به کلی بخشکاند اما آن چیزی که واقعیت دارد این است که آیادولت توان چنین کاری را دارد. گفته‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آور ادعای واهی محمود احمدی نژاد است که در یک سال و نیم پایانی ریاست جمهور خود وعده ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی را به مردم داده بود. اینک علی ربیعی وزیر کار به رقمی‌اشاره کرده است که می‌تواند در طول یک سال برای 2 میلیون و 628 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود که با در نظر گرفتن فرصت زمانی کمتر از یک سال و نیم احمدی نژاد چیزی بیش از یکصد و بیست هزار شغل ایجاد می‌کند. با این وجود علی ربیعی در  ادامه جلسه شورای اداری شهرستان هشترود اظهار کرد: اولین کار دولت تدبیر و امید مهار تورم بوده که موفق شده آن را به بهترین نحو ممکن عملی کند. وی افزود: کسی حق ندارد در دولت تدبیر و امید دچار اشتباه شود، زیرا اشتباهاتی که در گذشته توسط برخی از افراد انجام گرفته اقتصاد مملکت را ضعیف کرده است. نماینده ویژه رئیس جمهور در هشترود اظهار کرد: در دولت گذشته 750 هزار دلار پول در کشور خرج شده اما کاری اساسی برای جمهوری اسلامی ‌ایران صورت نگرفته و این نتیجه تصمیم‌گیری‌های غلط است، زیرا نگاه لیبرالی به اقتصاد، ناامید کننده است. ربیعی ادامه داد: کاری که گذشتگان نه چندان دور با اقتصاد ایران کرده‌اند مانند دودکش‌هایی است که همه خوابیده‌اند و دودی بالا نمی‌آید. وی اشاره کرد: دولت دکتر روحانی سه سیاست اصلی و دو حرکت را برای جلوگیری از فساد و احترام گذاشتن به مردم و خواسته‌های آنان در دستور کار خود قرار داده است، زیرا حفظ شان مردم را از واجبات می‌داند. وزیر کار گفت: با ساختارهای عادی اداری نمی‌توان مشکلات مردم را حل و فصل کرد و باید برای برطرف کردن مشکلات ملت ایران کار جهادی را سر لوحه قرار داد. وی ادامه داد: وزارت کار سعی دارد در اجرای بخشنامه‌ها به درستی عمل کند و این مستلزم تطابق داشتن عرضه و تقاضای کار است که باید به طور صحیح صورت گیرد. ربیعی خاطر نشان کرد: مشکلات و مسائل درخواستی مردم و مسئولان هشترود در هیئت دولت مطرح و بعد از بررسی به فرمانداری ابلاغ خواهد شد.

انتقاد از مسئولان استان

اما آن چیزی که بیشتر به چشم می‌آید و سخنان ربیعی را در جلسه نقض می‌کند آن است که نماینده ولی فقیه و فرماندار شهرستان هشترود از فخامت بیکاری در استان آذربایجان و شهرستان هشترود خبر می‌دهند که هنوز رنگ 5 شغل در یک دقیقه به این استان نرسیده است. در این خصوص حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی - امام جمعه هشترود - نیز در این جلسه گفت: قوانینی که در رابطه با حمایت از کارگر وجود دارد سر تا پا اشکال است و باید اصلاح شود، زیرا میان کارگر و کارفرما اختلاف ایجاد می‌کند. وی خاطر نشان کرد: شهرستان هشترود جزو مناطق بکر گردشگری در ایران است که متاسفانه کسی به پتانسیل‌های آن تا به حال توجه نکرده و دولتی‌ها این منطقه را از یاد برده اند. رشادی افزود: بیکاری در هشترود بیداد می‌کند و مسئولین استانی در رابطه با ریشه کن کردن بیکاری در این منطقه کاری انجام نمی‌دهند، زیرا توجه به هشترود را کم اهمیت جلوه می‌دهند و مجوز ساخت کارخانجات مادر را توسط سرمایه گذاران به طرف هشترود سوق نمی‌دهند. وی ادامه داد: مشکلاتی که گریبانگیر هشترود و هشترودی شده مانند بلا استفاده ماندن سد سهند به خاطر نداشتن پایاب، نداشتن تصفیه خانه برای فاضلاب شهری و سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه وسط شهر، نامناسب بودن وضعیت آسفالت خیابان‌ها، نداشتن آب شرب کاملا سالم، توجه نکردن دولت به روستاهای هشترود و از بین رفتن صنعت کشاورزی و بدهی دو میلیارد تومانی شهرداری و کم در آمد بودن این اداره، هشترود را به ویرانه تبدیل کرده است. رشادی گفت: دانشگاه‌های هشترود مشکل دارند و ضعف مدیریتی در دانشگاه آزاد هشترود به علت نداشتن رئیس مشهود بوده و در حال فروپاشی قرار دارد و آموزش و پرورش این منطقه به علت نداشتن منابع مالی در بحران اقتصادی به سر می‌برد

حسن مستفید - فرماندار هشترود - نیز در این جلسه گفت: به علت نبود شغل در هشترود مردم این منطقه دسته دسته هشترود را به سوی دیگر مناطق کشور ترک می‌کنند. وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مردم هشترود در انتخابات ریاست جمهوری با رای دادن به دولت دکتر روحانی شاهکار کردند و رای بالای 70 درصد را به صندوق‌ها ریختند، به همین خاطر دولت تدبیر و امید باید توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد. مستفید افزود: هشترود دروازه ورود به آذربایجان و دارای جاذبه‌های مناسب برای گردشگری و سرمایه گذاری است که توجه جدی دولتمردان را می‌طلبد.

سوتیتر: سخنان تعجب برانگیز ربیعی نشان می‌دهد که دولت در طول شبانه روز می‌تواند برای ۷هزارو ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کند که در طول یک ماه این رقم بالغ بر ۲۱۶ هزار شغل می‌رسد که در طول یک سال از ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار شغل در کشور تجاوز می‌کند!

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: در هر دقیقه 5 شغل ایجاد می‌شود!
:: بازی با مشاغل ممنوعه
:: زنانی که پای زندگی‌شان لنگ می‌زند
:: دستفروشان چوب حراج به اقتصاد زده‌اند
:: وضعیت بیمه و درمان هنرمندان تئاتر دچار نابسامانی است
:: ظریف: قطعا اجازه زیاده‌خواهی در مذاکرات را به غرب نمی‌دهیم
:: مرهم حمایت بر زخم‌های زنانه
:: مذاکرات همچنان بر یک پاشنه می‌چرخد
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 647
تاریخ : دوم خرداد ماه
سال : 1394
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح