پروفسور وين بوك، استاد دانشگاه جورجيا تك آمريكا: نسل جديد ربات‌هاي امدادگر در حوادث طبيعي و غيرطبيعي ناجی انسان خواهند بود

پروفسور وين بوك، استاد دانشگاه جورجيا تك آمريكا به عنوان سخنران ويژه در چهارمين سمپوزيوم بين‌المللي روبوكاپ آزاد ايران سخنراني كرد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی هفتمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2012، پروفسور وين بوك، استاد دانشگاه جورجيا تك آمريكا به عنوان سخنران ويژه در چهارمين سمپوزيوم بين‌المللي روبوكاپ آزاد ايران در سخناني باعنوان "ربات‌هاي امدادگر و توانايي آن‌ها در امدادرساني" اظهار داشت: در ابتدا بايد اعلام كنم از اين كه به ايران دعوت شدم بسيار خوشحالم و اميدوارم با انتقال تجربيات خود بتوانم به توسعه دانش رباتيك در خصوص ربات‌هاي امدادگر كمك كنم.

استاد دانشگاه جورجيا تك آمريكا با ارائه تعريفي از امدادرساني و كاربردهاي ربات‌هاي امدادگر در حوادثي همچون زلزله گفت: در حال حاضر هنوز از نيروهاي انساني در حوادث طبيعي مثل زلزله براي امدادرساني استفاده مي‌شود و حضور ربات‌هاي امدادگر در اين حوادث در جهان فراگير نشده است.

وي تصريح كرد: هدف اصلي ساخت ربات امدادگر استفاده از آن به جاي نيروي انساني است چرا كه ربات‌هاي امدادگر مي‌توانند با حضور سريع و به موقع در صحنه‌هاي زلزله ضمن كمك‌رساني به مصدومان از اتفاقاتي كه ممكن است برای امدادگران انساني رخ دهد؛ جلوگيري كنند. وي يادآور شد: نكته ديگر اين كه نسل جديد ربات‌هاي امدادگر مي‌توانند قابليت حمل و جابه‌جايي اجسام را در هنگام امدادرساني داشته باشند.

پروفسور وين بوك، سپس به تشريح فعاليت‌هاي طراحي و اهداف كاري امدادرساني پرداخت و يادآور شد: هدف اصلي حضور در كمترين زمان ممكن و در زمان طلايي براي نجات جان يك مصدوم است.

وي سپس به تشريح قسمت‌هاي مختلف يك ربات امدادگر پرداخت و در ادامه چرخ‌هاي مورد استفاده در اين ربات‌ها را بررسی کرده و به مقايسه آن‌ها و توانايي انواع مختلف چرخ‌ها در ربات امدادگر پرداخت و گفت: در بحث استفاده از انواع تكنولوژي باطري‌هاي جديد در ربات امدادگر به نتايج خوبي دست پيدا كرده ايم و اهميت اين دستاورد در زمينه‌هايي همچون electric  وFPCها مي‌تواند قابليت 3ساعت شارژ باطري را به 10ساعت ارتقا دهد.

استاد دانشگاه جورجيا تك آمريكا سپس با ارائه جدولي، تفاوت هاي وزني در تكنولوژي باطري‌هاي ربات امدادگر را تشريح كرد و گفت: هرچه قدر در طراحي ربات‌هاي امدادگر به كاهش وزن توجه شود ميزان مصرف انرژي پايين آمده و مي‌توان از باطري‌ها در زمان بيشتري استفاده كرد.

پروفسور وين بوك در ادامه با پخش كليپي به بررسي شبيه‌سازي ربات‌هاي امدادگر مبتني بر كاربر پرداخت و جزئيات طراحي و قابليت‌هاي آن‌ها را تشريح كرد.

وي در پايان گفت: با استفاده از نسل جديد ربات‌هاي امدادگر در حوادث طبيعي و غيرطبيعي مي‌توان جان انسان‌هاي بيشتري را نجات داد.

كتاب، فيلم، چيپس!
سروناز بهبهاني روزگار عجيبي است؛ آنقدر عجيب كه در دنيايي به اين بزرگي، براي بعضي‌ها جايي نيست. آدم‌هايي كه با برچسب اشرف مخلوقات بودن در ويترين روزها خاك مي‌خورند و شاهد رفت و آمد پر سر و صدا و پر زرق و برق انواع حيوانات اهلي و غيراهلي در دايره زندگي هستند. آدم‌هايي كه هم كار مي‌كنند، هم فكر مي‌كنند و هم سعي دارند از انسان و انسانيت فاصله نگيرند. آدم‌هايي با آرزوهاي بزرگ و كوچك مثل همه و رؤياي اندكي ديده شدن اما قسمت دردناك ماجرا اين جاست كه بخش ...
آموزش‌هاي پيش‌دبستاني نياز به توجه جدي دارد
* دكتر منوچهر قاسمي به طور كلي آموزش عمومي در ايران از سال 1313 توسط شوراي عالي فرهنگ تصويب شد. طبق اين تصويب‌نامه كودكان از 5سالگي به مراكز آموزشي كودكستان و با تغيير نام بعدها  در مكاني به نام مهدكودك سرگرم آموزش‌هاي مقدماتي مي‌شوند. اين دوره‌ها بعدا به نام پيش‌دبستان در ايران رايج گرديد اما ورود و گذراندن آن هرگز اجباري نبود به طوري كه هنوز هم دوره پيش‌دبستان اجباري نيست و متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در آخرين تغييراتي كه در برنامه‌هاي آموزشي ايران اعلام نمود، دوره پيش‌دبستان را ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح