در نشست معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه با مدیران اجرایی منطقه آزاد اروند 
توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر زمینه‌ساز تصمیم مهم دولت برای توسعه منطقه آزاد اروند بود

به گزارش روابط‌عمومی منطقه آزاد اروند، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت بلندپایه دولت از منطقه آزاد اروند بازدید کردند. در این سفر که با حضور، دکتر معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، مهندس حجتی، وزیر جهادکشاورزی، کرباسیان، رئیس گمرک جمهوری‌اسلامی ایران، مقتدایی، استاندار خوزستان و بسیاری از مسئولین دولتی و استانی و محلی صورت گرفت، اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سرمایه‌گذاری کلان صورت گرفته شده در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، آموزشی، صنعت و تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی را در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با مدیران اجرایی منطقه آزاد اروند ارائه کرد. پس از آن، دیگر مدیران و مسئولان محلی منطقه نیز گزارشی از وضعیت اقتصادی منطقه حوزه فعالیت خود را قرائت کردند.

دکتر معصومه ابتکار در این نشست ضمن حمایت از تصمیم دولت مبتنی بر پیوستن آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند، توجه به مسائل زیست‌محیطی در سرمایه‌گذاری و جذب منابع سرمایه به ویژه در حوزه نفت و انرژی را در آبادان و خرمشهر از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان محیط‌زیست کشور برشمرد. دکتر کرباسیان رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز به توجه و احیای دوباره هویت اقتصادی بندرخرمشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های تجاری و بازرگانی کشور در ۵۰سال گذشته اشاره کرد و یکی از راه‌های توسعه اقتصادی در منطقه را توجه به این امر دانست.

در پایان دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جمع مدیران و مقامات استانی و محلی منطقه، از تصمیم دولت برای توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر به عنوان یک تصمیم استراتژیک نام برد و از مدیران اجرایی منطقه آزاد اروند خواست تا در سمت و سوی تحقق این تصمیم برنامه‌ریزی و اقدام نمایند. وی در خصوص مزیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد اروند به عنوان زمینه‌ای برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی بین‌الملل در منطقه گفت: مبادلات تجاری و فعالیت‌های صادراتی با کشور عراق در مرز تجاری شلمچه بسیار نویدبخش این امر مهم است که عوامل مولد محور و تولید و اشتغال در این منطقه به زودی جایگاه ویژه‌ای را در حوزه تجارت و بازرگانی در منطقه پیدا خواهد کرد و با راه افتادن راه‌آهن مسیر خرمشهر به بصره، این منطقه مرکز تحول تجاری و ترانزیت و حمل‌ونقل کالا از شرق آسیا تا حوزه‌های کشورهای مدیترانه خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در آخر از خرمشهر و آبادان به عنوان مظهر مقاومت و رشادت‌های مردان غیور دوران دفاع‌مقدس یاد کرد و خاطرنشان کرد: امروز ما مدیون تلاش‌ها و ایستادگی‌های آن روزهای شهیدان این مرز و بوم در این خاک مقدس که بسیاری از آنها بی‌نام و نشان در دفاع از میهن عزیز ایران اسلامی جنگیدند هستیم و بر ماست که در جهت آبادانی و خرمی این خاک، عزم راسخ داشته باشیم آبدان و خرمشهر که زمانی سرمنشاء مقاومت و ایستادگی بود اکنون نماد و الگوی توسعه و آبادانی و تحول اقتصادی کشور باشند.

فارسی، زبان رسمی ‌عرفان در هند است
فرزانه اعظم‌لطفی، مدرس و محقق زبان اردو و فرهنگ هند در نشست تخصصی «صنعت ترجمه در هند» با اشاره به جایگاه زبان فارسی در کشور هند در طول تاریخ گفت که فارسی در کشور هند زبان رسمی ‌عرفان است و بسیاری از متون عرفانی هند در طول تاریخ توسط خود هندی‌ها به فارسی ترجمه شد. همچنین امروز، هندوستان با زبان انگلیسی فرهنگ خود را به جهان صادر می‌کند، اما ایرانی‌ها که زبان‌شان از ارکان فرهنگ هندی ا‌ست نسبت به صدور فرهنگ خود منفعل هستند. نشست تخصصی «صنعت ترجمه در هند» ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: گردشگری اقتصاد کدام کشورها را نجات داد؟
:: از خریدن سازدهنی 20 قرانی تا نگارش سمفونی
:: توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر زمینه‌ساز تصمیم مهم دولت برای توسعه منطقه آزاد اروند بود
:: امروز دیگر نظر منتقدان اذیتم نمی‌کند
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 542
تاریخ : سیزدهم دی ماه هزارو سیصدو نودو سه
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح