گيان؛ از هر دري سخني

سيداحمد قمي

گزارش اول: چاي قاچاق خارجي و اداره كل تعزيرات حكومتي گيلان

مديركل تعزيرات حكومتي گيلان اعلام كرد: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني با هر گونه عرضه كالاي قاچاق و ديگر تخلفات صنفي به شدت برخورد مي‌كند.

رضا قشلاقي مديركا تعزيرات حكومتي گيلان از برخورد با يك وتحد عرضه لوازم آرايشي، بهداشتي در شهرستان آستانه اشرفيه به اتهام عرضه و فروش كالاي قاچاق خبر داد؛ ولي در طول مدت بازرسي‌ها چه امسال و چه سال گذشته نشنيديم با چاي خارجي كه به صورت قاچاق در مغازه‌ها عرضه مي‌شود مبارزه‌اي شده باشد. يك مقام مطلع در سنديكاي كارخانجات چاي‌سازي شمال در مورد واردات چاي خارجي گفت: بسته‌بندي چاي خارجي زير ده كيلو قاچاق محسوب مي‌شود كه در تمام مغازه‌هاي گيلان فراوان عرضه مي‌شود، چاي وارداتي با بسته‌بندي بالاي ده كيلو ترخيص مي‌شود، ممكن است در داخل كشور چاي وارداتي بسته‌بندي زير ده كيلو بشود، ولي بسته‌بندي ايراني با خارجي كاملاً مشخص است و اين چاي خارجي رقيب خطرناكي است اگر به صورت بسته‌بندي زير ده كيلو وارد كشور شود. چرا اداره كل تعزيرات حكومتي گيلان به اين بخش ورود نكرده است نياز هست كه افكار عمومي روشن شود.

گزارش دوم: كمبود كود و كود شيميايي در گيلان

به نقل از ايسنا: نماينده مردم رشت در مجلس، در تذكري به وزير جهادكشاورزي خواستار رسيدگي به مشكلات كشاورزان درباره تأمين كود شيميايي مورد نياز شد. دكتر حسن تأميني ليچايي در تذكر شفاهي خود در صحن علني مجلس با بيان اين مطلب اظهار داشت: پيش از اين بسياري از مناطق كشور به قطب صنعتي معرفي شدند و اين استان به عنوان قطب كشاورزي معرفي گرديد اما اكنون با وضع موجود كشاورزان توان تحمل افزايش قيمت كود و كمبود كود شيمايي را ندارند لذا از وزير جهاد كشاورزي درخواست مي‌شود نسبت به اين موضوع اقدامات لازم را به عمل آورد. وي همچنين در تذكري به وزير نفت، خواستار اقدام سريع در خصوص راه‌اندازي پالايشگاه نفت و گاز خزر(ميرزا كوچك‌خان) شد. مسئله كود و كود شيميايي معضل امروز و ديروز نيست. مدت‌ها است اين معضل در مطبوعات به خصوص مطبوعات محلي منعكس شده و مطرح كرده‌ايم كه نيازهاي كشاورزان را من جمله انواع كودها و كود شيميايي به موقع فراهم كنند. اگر به موقع كمك‌ها عملي نشود مثل نوش‌دارو پس از مرگ سهراب خواهد شد و اين تذكرات دكتر حسن تأميني قابل تحسين است به شرطي كه تا نتيجه نهايي پي‌گيري و عملي شود.

گزارش سوم: وضع رودخانه‌هاي گيلان اسف‌بار است

در استان گيلان 52رودخانه وجود دارد كه در آنها ماهي‌هاي سردابي و گرمابي وجود دارد. فاضلاب خانگي و صنعتي و كشاورزي به رودخانه‌هاي گيلان مي‌ريزد. رعايت نشدن حريم رودخانه‌ها، برداشت غيراصولي شن و ماسه نيز مزيد بر علت شده وهمين باعث شده توانمندي بستر رودخانه‌ها براي زايش ماهيان كاهش يابد. مهندس حجت سعيدي مديركل شيلات گيلان با عنوان اين مطلب گفت: ما بايد رودخانه‌ها را احياء كنيم و وظيفه‌ي تك‌تك ما اين است كه مراقب اين شريان‌هاي اصلي درياي خزر باشيم. از رودخانه‌هاي گوهر‌رود، زرجوب، سفيد‌رود و شفا‌رود فقط اسم اين رودخانه‌ها باقي مانده است و به دليل آلودگي آن‌ها تكثير طبيعي ماهيان نيز رو به كاهش است. ما هم چندين بار است كه گفته‌ايم رودخانه‌هاي گيلان به خصوص دو رودخانه زرجوب و گوهررود مسئله‌دار هستند. اين دو رودخانه از آلوده‌ترين رودخانه‌هاي دنيا هستند و بايد فكري اساسي بشود و اداره كل محيط‌زيست پي‌گير است كه اين دو رودخانه را نجات دهد و تا به حال از حرف تجاوز نكرده است. حالا كه مسئولين به اين رودخانه‌ها توجهشان جلب شده اميدواريم كه بتوانند اين رودخانه‌ها را نجات دهند و روزي برسد كه تفرجگاهي براي گردشگران شود. به اميد آن روز.

در استان گيلان؛ جوانان براي جراحي بيني با هم مسابقه گذاشته‌اند
ابراهيم نيازمند گفت: اخيراً در يكي از روزنامه‌هاي محلي به نقل از دكتر محمدحسين قرباني نماينده مردم آستانه اشرفيه و بندر كياشهر مطالبي نوشته شده كه خيلي از جوانان گيلاني را نگران كرده است!‌ گفتم: نماينده مجلس معمولاً مطالبي را عنوان نمي‌كند كه مردم حوزه انتخابيه‌اش را شاد كند، آقاي دكتر قرباني مگر چه گفته است كه باعث نگراني جوانان شده است؟ گفت: دكتر قرباني چون عضو بهداشت و درمان مجلس است گفته است: اجراي طرح پزشك خانواده موجب كاهش آمار جراحي‌هاي زيبايي در كشور مي‌شود. با اجراي اين طرح بايد شرايط داوطلبان ...
گيلان؛ از هر دری سخنی
سيد احمد قمي‌ گزارش اول- تجليل از خبرنگار فقط يك روز در سال! در سال 1787 ميلادي توماس جفرسون درباره مطبوعات گفته است: «اگر متحير شوم كه بين حكومت بدون مطبوعات و مطبوعات بدون حكومت يكي را انتخاب كنم لحظه‌اي در گزينش دومي‌درنگ نمي‌كنم.» مهندس سعادتي استاندار گفت: روز خبرنگار فرصت مغتنمي‌براي بازخواني كارنامه سراسر شور و شعور خبرنگاران متعهد رسانه‌ها است. در جهان معاصر كه عصر ارتباطات، فناوري‌هاي ارتباطي و رقابت‌هاي شديد  و آني رسانه‌اي نام گرفته، بايد خبرنگاران متعهد ضمن توجه به ارزش‌ها و هنجارهاي جامعه اسلامي‌مبادرت به تهيه هنرمندانه ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح