گيلان؛ از هر دری سخنی

سيد احمد قمي‌

گزارش اول- تجليل از خبرنگار فقط يك روز در سال!

در سال 1787 ميلادي توماس جفرسون درباره مطبوعات گفته است: «اگر متحير شوم كه بين حكومت بدون مطبوعات و مطبوعات بدون حكومت يكي را انتخاب كنم لحظه‌اي در گزينش دومي‌درنگ نمي‌كنم.»

مهندس سعادتي استاندار گفت: روز خبرنگار فرصت مغتنمي‌براي بازخواني كارنامه سراسر شور و شعور خبرنگاران متعهد رسانه‌ها است. در جهان معاصر كه عصر ارتباطات، فناوري‌هاي ارتباطي و رقابت‌هاي شديد  و آني رسانه‌اي نام گرفته، بايد خبرنگاران متعهد ضمن توجه به ارزش‌ها و هنجارهاي جامعه اسلامي‌مبادرت به تهيه هنرمندانه خبر كرده و همراه با ذوق و جذابيت توأم با سرعت به مخاطبان ارائه كنند. خبرنگاران مشاوران امين و ناصحان مشفقي هستند كه با ارائه مطالب و انعكاس حقايق درتحقق اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ياري‌گر ديگر مسئولان خواهند بود.

بگذريم از مهندس سعادتي استاندار گيلان كه آدمي ‌است خاكي و به طور مستمر با خبرنگاران زندگي مي‌كند، ولي بيشتر مقامات مركز استان و شهرستان به شكلي از خبرنگاران تجليل مي‌كنند آن هم فقط به مناسبت روز خبرنگار، مسابقه راه مي‌افتد تا از همديگر عقب نيفتند. ولي متأسفانه بعد از يك هفته روال عادي مي‌شود و اگر خبرنگاري خواست با شهردار يا فرماندار يا رئيس اداره‌اي ملاقات كند با جمله جلسه است، وقت ندارد، وقت قبلي بگيريد روبه‌رو مي‌شود. در حالي كه خبرنگار كار شخصي ندارد، هر كاري دارد مربوط به مردم است. اين شيوه مسئولين پسنديده نيست، حرمت به خبرنگار فقط در سال يك روز نيست.

گزارش دوم- براي ايجاد انگيزه كتابخواني مشوق‌هايي در نظر گرفته شود

ارتقاء ‌اهداف فرهنگي با ايجاد فضايي صميمي‌ ميان همكاران امكان‌پذير است. اسمعيل خانعلي‌پور مديركل كتابخانه‌هاي عمومي ‌استان در ضيافت افطار كه با حضور كتابداران شهرستان رشت كه در كتابخانه عمومي‌ حضرت خاتم‌الانبياء(ص) رشت برگزار شد، با عنوان اين مطلب ضمن تشكر از سرپرست اداره كتابخانه‌هاي عمومي ‌رشت به خاطر اين ابتكار از اين حركت به عنوان قدمي‌ مثبت در پيشبرد اهداف و همدلي ميان كارشناسان ستادي با كتابداران ياد كرد و خواست تا با همت و جديت جايگاه كتابداران را در جامعه ارتقاء دهند. سيد فخري‌نژاد سرپرست اداره كتابخانه‌هاي عمومي‌شهرستان رشت گفت: قطعاً برگزاري اين مجالس در تقويت انگيزه‌ي كار و همدلي بيشتر ميان همكاران مؤثر بوده و موجب شاداب‌سازي محيط كار كتابخانه مي‌شود. وي همچنين از برگزاري اين گونه مجالس در مناسبت‌هاي مختلف براي همكاران خبر دارد.  پيشنهاد مي‌شود هر سه ماه يك بار به خاطر انسجام بيشتر و انگيزه در بين همه همكاران در تمام استان جلسه‌اي در يكي از شهرستان‌ها برگزار شود و شهرستان‌هاي برتر را از نظر فعاليت معرفي و تشويق و هدايايي داده شود تا انگيزه شود و فرهنگ كتابخواني در شهرستان‌ها، بخش‌ها و حتي دهستان‌ها رواج بيشتري پيدا كند.

گزارش سوم- دو صد گفته چون نيم كردار نيست

با گسترش تعاون و روحيه تعاون‌گري مشاركت بيشتر مردم در اقتصاد عينيت خواهد يافت. بخش تعاون يكي از سه ركن اقتصاد است و در برنامه پنجم توسعه سهم اين بخش از اقتصاد ملي 25درصد هدف‌گذاري شده است. با توسعه بخش تعاون معضل بيكاري در استان كاهش و همين طور مي‌توان فرصت‌هاي كارآفريني جديدي را در منطقه ايجاد كرد. از طريق كارآفريني مي‌توان چالش‌هاي موجود را به فرصت تبديل كرد و بايد به گونه‌اي گام برداشت كه تعاون‌گران به سمت تعاون‌گري كارآفريني گام بردارند. نظام تعاوني نشان داده كه در بسياري از بحران‌ها كمترين آسيب را به دنبال داشته است و بهترين راهكار برون‌رفت از بحران‌هاي اقتصادي بوده است. تعاون در بسياري از بخش‌هاي اقتصاد توليدي اعم از كشاورزي، صنعتي، مسكن، دامداري، دامپروري، پرورش و صيد ماهي شيلات، صنعت، معدن، عمران شهري، روستايي، عشايري و در قالب شركت‌هاي سهامي‌ و تعاوني، توليدي و توزيعي ورود پيدا كرده و مي‌تواند رقم قابل توجهي از اشتغال و توليد را به خود اختصاص دهد.

اين‌ها مطالبي است كه آقاي حنيف مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گيلان بيان داشته است. بخش تعاوني كه اين قدر در جامه كاربرد دارد بايد ببينيم آقاي حنيف در اين مدت چقدر توانسته است تعاوني را در تمام اين بخش‌ها رواج دهد. اهل خرد مي‌گويند: دوصد گفته چو نيم كردار نيست!

گزارش چهارم

معتادان ولگرد و بدخيم كه نارضايتي جامعه را در بردارند جمع‌آوري مي‌شوند. وجود معتادان ولگرد و بدخيم نارضايتي جامعه را به دنبال دارد و تأكيد مي‌شود همه آنها جمع‌آوري مي‌شوند. اينها مطالبي است كه آقاي حشتمي‌ مديركل دادگستري استان در جلسه شورا هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كه در سالن الغدير استانداري گيلان برگزار شد بيان داشته است و تأكيد كرده كه همه دستگاه‌هاي عضو شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان همت كنند تا هر چه سريع‌تر معتادين پرخطر را در سطح استان جمع‌آوري كنند. ايجاد مراكز اجباري براي درمان معتادين پرخطر پيشنهاد خوبي است و بايد هر چه سريع‌تر عملياتي شود.

در اين جلسه دكتر داداشي معاون دانشگاه علوم پزشكي گيلان با اشاره به اينكه معتادين پرخطر موجب ازدياد بيماري‌هاي خطرناك مانند ايدز و هپاتيت مي‌شوند در ايجاد مراكز اجباري براي درمان معتادين پرخطر تأكيد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكي گيلان آمادگي درمان معتادان را دارد و لازم است اين مركز هر چند به صورت موقتي در استان داير شود.

همه مي‌دانيم كه مشكل معتادان پرخطر تازگي ندارد. حالا كه تصميم گرفته شد معتادان پرخطر جمع‌آوري شوند مشخص نكردند چه وقت اين تصميمات وارد مرحله عمل مي‌شود. مردم انتظار دارند هر چه زودتر اين تصميمات عملياتي شود و طوري نشود كه مردم بگويند نشستند و گفتند و برخاستند!

آجيل شب عيد؛ ضرورت يا انتخاب؟!
اگر 15 میلیون خانواده به‌طور متوسط 100 هزار تومن توی جیب دلالای آجیل بکنن، همین یک قلم میشه 1500 میلیارد تومن! پولی که بلافاصله میره توی یک مسیر دیگه و هر بار فربه تر و فربه تر میشه و دمار مردم‌و درمیاره... سلام هموطن مطالعه این متن، وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. لطفا تا انتها بخوانید: قصد نداریم کسی رو متهم کنم. قصد شعار دادن نداریم. مشکل از این حرفا رد شده. این نوشته نه سیاسیه و نه قصد تحلیل اوضاع داره و نه دنبال متهم می‌گرده. این نوشته عین یه درده که ...
رکوردزنی چک‌های برگشتی
روزانه 70 تا 75 هزار چک در کشور برگشت می‌خورد که برای خود رکوردی در سال 91 محسوب می‌شود.آمار زندانیان نیز حاکی از افزایش تعداد زندانیان چک است.کارشناسان اعتقاد دارند، چک برگشتی از جنبه کیفری باید به جنبه حقوقی تغییر ماهیت دهد و محرومیتهای اجتماعی و اقتصادی جایگزین زندان شود. به گزارش مهر، صدور چک بلامحل در مردادماه ۱۳۱۲ در قانون مجازات عمومی‌عنوان مجرمانه به خود گرفت و در سالهای ،۱۳۲۱ ،۱۳۳۳ ۱۳۳۷ و ۱۳۴۴ به کرات ملغی شده و جای خود را به قانون جدید چک داد و این ...
شرایط جدید پیش فروش سکه اعلام شد
بانک مرکزی شرایط و جزئیات پیش فروش سکه در مرحله جدید را اعلام کرد.در این مرحله سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به متقاضیان واگذار می‌شود.بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت سکه‌ها در هنگام تحویل 18 درصد زیر نرخ بازار تعیین شده و به متقاضیان واگذار خواهد شد.هر فرد برای پیش خرید تا 10 سکه می‌تواند از اول اسفند ماه به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کند.از دیگر ویژگی‌های پیش فروش سکه در این مرحله این است که در صورت انصراف افراد از ...
آغاز پيش ثبت نام جديد عتبات عاليات
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز پيش ثبت نام جديد عتبات عاليات از 28 بهمن خبر داد و گفت: 6 اسفند ماه از میان متقاضیان قرعه کشی انجام می‌شود. مسعود اخوان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: متقاضیانی که قصد سفر در ایام نوروز و اوایل سال آینده را به عتبات عالیات عراق دارند از صبح امروز می‌توانند برای انجام پیش ثبت نام به سایت ایتنرنتی عتبات مراجعه کنند.وی گفت: این پیش ثبت نام ها به مدت یک هفته ادامه دارد و تا 5 ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح