معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی: اولویت اول ما در سال جدید تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: اولویت اول ما در سال جدید تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است بنابراین تمام شرکت‌های خصوصی درصنعت برق، کارگران، پرسنل و مهندسین زحمت‌کش باید حمایت شوند زیرا اینها با کار و بازوی خودشان می توانند فرمان رهبری را تحقق بخشند.   

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمد بهزاد در نخستین سفر خود به خوزستان در سال 91 در بازدید از سه پروژه برق منطقه‌اي در شهرستان بهبهان افزود: برنامه‌ریزی امسال ما در بخش نیروگاهی افزایش پنج هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور است، همچنین وارد مدار کردن  600 مگاوات نیروگاه‌های تولید پراکنده جدید، برق‌دار کردن روستاهای باقیمانده، افزایش راندمان نیروگاه‌ها، کاهش  تلفات در بخش‌های انتقال و توزیع، افزایش چهارهزار کیلومتر به طول خطوط انتقال و افزایش 10هزار مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های برق و حمایت از ساخت داخل است.

وی افزود: همچنین در سال جدید در راستای اجرای طرح "مهر ماندگار" طبق فرمان رییس جمهوری پروژه‌هایی که بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی دارند حتماً باید در سال 91 به پایان رسیده و وارد مدار بشوند، پیش‌بینی کردیم تا قبل از پایان دولت دهم بیش از 10هزار مگاوات نیروگاه‌های برق آبی و نیروگاه‌های حرارتی جدید وارد مدار کنیم و پست‌ها و خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع مورد نیاز آنها را نیز احداث و کلیه روستاهای باقیمانده را نیز امسال برق‌دارکنیم، اینها تعهداتی است که وزارت نیرو باید انجام دهد.

وی اظهار داشت: تعداد مشترکین برق در سال 90 از مرز 27میلیون مشترک گذشت یعنی به ازاء  هر سه نفر بیش از یک اشتراک برق داریم و این در حالی است که جمعیت کشور 76میلیون نفر می‌باشد.

معاون وزیر نیرو برق رسانی به روستاهای کم جمعیت را از دیگر افتخارات وزارت نیرو در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته بیش از 660روستا را برقدار کردیم، علی‌رغم اینکه ما روستاهای بالای 20خانوار را برقدار کرده بودیم و این روستاها بیش از 10خانوار داشتند که خیلی از اینها هم در استان خوزستان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته توانستیم بیش از 12هزار چاه کشاورزی را برقدار کنیم که 60درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده، در شرایطی که ما در تحریم بین‌المللی بودیم. وی افزود: البته دشمنان فکر می کنند که تحریم‌ها مشکل ایجاد می کنند ولی غافل از اینکه هر قطعه‌ای را که تحریم می کنند ما می رویم و بهتر از آن را با قیمت کمتر و با توانمندی بیشتر می سازیم و می توانیم به تمام کشورهای منطقه نیز آنها را صادر کنیم.

وی افزود: خوشبختانه همه این تلاش‌ها و موفقیت‌ها با حمایت رهبری، دولت، همه ارگان‌های نظام، وزیر نیرو و همه همکاران در سراسر کشور که در سال جهاد اقتصادی دست به دست هم دادند، محقق شد.

بهزاد گفت: امسال نیز که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، بیشترین برنامه‌های ما در جهت ساخت داخل و حمایت از ساخت داخل است و از پیمانکاران بخش خصوصی و سازندگان داخلی حمایت  می کنیم که تمام قطعات مورد نیاز خودمان در داخل کشور تولید شوند.

وی ادامه داد: الان کالاهای مورد نیاز شرکت‌های توزیع 100درصد در داخل تولید می شود، در سیستم انتقال بیش از 99درصد و در تولید 90درصد که مجموعه اینها بیش از 96درصد است که این چهار درصد هم ان‌شاءالله در سال جاری در جهت حرکت به سمت خودکفایی در داخل کشور تولید خواهیم کرد.

مجادله بر سر قیمت شیر خام
مدیرعامل شرکت تولید لبنیات پاک می گوید که با ارسال پیامک به دامداران کشور نرخ خرید شیر را از 630 به 800 تومان افزایش داده اما بازهم نتوانسته شیر مورد نیاز کارخانه خود را تامین کند.به گزارش خبرآنلاین مرتضی تمدن استاندار تهران همراه با علی مژدهی پور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور و مسئولان بازرگانی و تعزیرات استان به طور سرزده برای بررسی دلایل گران شدن قیمت لبنیات و شیر در کشوراز شرکت لبنیات پاک بازدید کردند.اسفندیاری مدیرعامل شرکت پاک در پاسخ به انتقادات استاندار تهران و رئیس سازمان تعزیرات ...
متوسط ساعت کار روزانه در ایران
سرانه مفید کار در ایران سالانه 800 ساعت است در حالیکه این میزان در ژاپن 2420 ساعت و کره جنوبی 1900 ساعت است. به گزارش گروه اقتصاد کلان پول نیوز از چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 90 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، همچنین این میزان در چین 1420 ساعت، امریکا 1360 ساعت، ترکیه 1330 ساعت، پاکستان یکهزار و 100 ساعت، افغانستان 950 ساعت، آلمان 1700 ساعت، کویت 600 ساعت و عربستان 720 ساعت است.براساس این گزارش متوسط کار روزانه در بخش دولتی در ایران ...
 
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح