الو سايه

مخالفت چرا؟

مغازه‌داري هستم كه جنب حرم حضرت عبدالعظيم(ع) كار مي‌كنم. اين مغازه بيش از 40 سال است در شهرري همچنان با همان بافت قديمي بر جاي مانده است. وقتي به خيابان‌هاي مركزي شهر تهران مي‌روم تفاوت و تبعيض را به عينه مشاهده مي‌كنم. تمام زيباسازي‌ها و توجه شهرداري تهران به خود شهر مي‌باشد و از شهرري و باقرشهر هيچ خبري نيست. حالا كه فهميده‌ام استاندار محترم تهران به فكر استقلال شهري اين خطه كهن و قديمي است متأسفانه شهرداري بناي مخالفت با آن را دارد. لطفاً بنويسيد و بگوييد كه دست از سر ما برداريد.

 

فرماندار داريم، اما مستقل نيستيم

كارمند اداره آموزش و پرورش ناحيه 1 شهرري هستم. يك سوال از شهردار تهران دارم. به چه علت با شهرستان شدن شهرري مخالفت مي‌كنند. ما شهردار و فرماندار داريم و به طور كلي همه ادارات ري مستقل است. به چه علت بايد تابع تهران باشيم؟ شهرستان ري با اين جمعيت زياد و بخش‌هايي مثل باقرشهر، كهريزك و هزاران شركت و كارگاه و به خصوص پالايشگاه در شهرري واقع است. فضولات و هواي آلوده و هزاران بدبختي آن براي ما اهالي شهرري است اما عوارض و ماليات و درآمدهاي آن بايد صرف شهر تهران شود. لطفاً نداي ما را به گوش مسوولين برسانيد.

 

بازار مكاره فوتبال

از اهالي درود هستم ولي ساكن تهران. قسمت اعظم مسابقات فوتبالي كه در ساعات فراغت من از تلويزيون پخش مي‌شود را مشاهده مي‌كنم. در هفته‌اي كه گذشت داوري مسابقه فوتبال بين دو تيم گهر و پرسپوليس را ديدم. دلم به حال 15 تيم ليگ برتر مي‌سوزد. دلم به حال خودم و امثال خودم كه تنها تفريح براي ما مسابقه است بسيار سوخت. نمي‌دانم داور و كمك داور اين بازي احساس رضايت دارند از اينكه به آساني سر تيم گهر را بريدند؟ چشم‌هاي ضعيف هم اين گل صد در صد را ديدند ولي داور و كمك داور نديدند. از اين فدراسيون و اين كميته داوري ما نااميد بوده و هستيم. ديگر عرضي ندارم.

 

به جاي عروسك مرغ وارد كنيد

نان‌آور خانواده 5 نفري هستم. به اصطلاح مرد خانه دريافتي حقوق من از يك اداره دولتي 485هزار تومان است. يك آلونك به نام خانه از خودم دارم كه اجاره‌خانه ندهم. اما بيش از 30روز است حتي يك پا يا بال مرغ نخريده‌ام. پول ندارم كه بخرم. از فرزند دبيرستاني‌ام با هزاران خواهش و تمنا و التماس به مدير دبيرستان، يك ميليون و دويست‌هزار تومان براي ثبت‌نام گرفتند و از فرزند دبستاني‌ام 700هزار تومان. پول آب و برق و گاز و تلفن و عوارض نوسازي هم 380هزار تومان شده، يعني حقوق 5 ماه من! شما به من بگوييد آيا مي‌توانم گوشت يا مرغ خريداري كنم؟ آيا بهتر نيست از چين به جاي عروسك مرغ وارد كنيم.

 

پول زيرميزي

كارمند اداره بهداشت هستم. چند روز پيش به نقل از وزير محترم گفته‌اند كه چون تعرفه پزشكان كم است به گرفتن پول زيرميزي روي آورده‌اند. با خودم مي‌گويم وقتي وزير محترم اقرار مي‌كند كه پزشكان خلاف مي‌كنند به چه علت با آنان برخورد نمي‌كنند؟ به چه علت ويزيت آنان برابر با مقررات و مصوبات نظام پزشكي نيست و اصولاً آيا راه قانوني براي برخورد با آنان وجود ندارد؟‌ تكليف اقشار ضعيف جامعه چيست؟

شعر زنان در همين هواي غبارآلود هم نفس مي كشد
عليرضا نياكان بسياري معتقدند شعر امروز در حال درجا زدن است و توجه به فرم‌گرايي اصالت هنري و فرهنگي را در شعر تحت تاثير قرار داده است. از سوي ديگر در حالي كه از تيراژ پايين كتاب‌هاي شعر و عدم رغبت ناشران به چاپ كتاب‌هاي شعر بر مي‌آيد، گرايش به خواندن كتاب‌هاي شعر نيز تا حد بسياري كاهش يافته است. اما در اين آشفته بازار هنوز هم شاعران و نويسندگاني هستند كه به جادوي واژه‌ها مومن مانده‌اند و عاشق و شكيبا به فعاليت در مسير فرهنگ و ادب با تمام فراز ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح