رشد 7 درصدي طلاق

طلاق يا جدايي پاره شدن رشته­هاي الفت، همدلي و افتراق پيوند بين دو دلداده است كه عاقد به هنگام وصل، آرزوي جاودانگي آن را مي­نمايد. پيوندي كه به مفهوم يكي شدن 2 نفر مي­باشد. از هزاران سال پيش رايج و مرسوم بوده و عاملي مهم در راه جلوگيري از اختلافات قبيله­اي به شمار مي­رفته است. ازدواج حتي به صورت يك سنت مقدس نيز در اكثر جوامع بشري جاري و ساري بوده است تا اينكه اوايل قرن بيستم و با شكوفايي صنايع و با اوج گرفتن مدرنيسم، دنياي جديد شاهد پيدايش و توسعه سازمان­ها و مؤسسات بسيار پيچيده و بزرگ گرديد تا جايي كه بيش از هر زمان ديگري در تاريخ پيدايش انسان لزوم زندگي جمعي و با هم بودن احساس شده كه خود از مشخصه مهم اين قرن مي­باشد و ازدواج به چشم يك سنت نيكو و تا حد تقدس محترم شمرده گرديد. اما در كنار مظاهر اين قرن بايد از كمرنگ شدن عواطف و احساسات به عنوان فاكتوري منفي كه پديده­اي چون طلاق را باعث شده است را مورد دقت و كند وكاو قرار داد و ضمن اينكه بايد بپذيريم زندگي ماشيني و رواج آن با سست شدن پيوندهاي مشترك زندگي همراه بوده است.

در اين مورد آمارها نشان مي‌دهد، در سال گذشته 142هزار و 841 فقره از ازدواج­ها منجر به طلاق شده كه در مقايسه با ماه و سال مشابه 7درصد افزايش نشان داده است. در اينجا بايد موضوعي را مدنظر قرار داد كه توجه به آن مي­تواند اعتبار چنين آماري را تا حد زيادي كم كرده كه از آن جمله بايد به ازدواج­هاي كوچ­نشين­ها و ايرانيان مقيم كشورهاي خارجي كه ثبت نشده، اشاره كرد. گو اينكه در اعلام همين آمار بين اداره ثبت احوال و ثبت اسناد نيز اختلاف نظر وجود دارد. كما اينكه سؤال سازمان ثبت احوال در آخرين اطلاع­رساني در ابتداي سال جاري آمار طلاق را در كشور رقم بالايي اعلام كرده كه نسبت به سال گذشته 5هزار و 641فقره افزايش را نشان مي­دهد و بر همين اساس آمار سازمان ثبت احوال رشد 1/4درصدي طلاق را در سال 90 نشان مي­دهد و اين در حالي است كه رئيس سازمان ثبت اسناد آمار طلاق را با افزايش 7درصدي عنوان مي­كند كه اين نابساماني در اعلام تعداد ازدواج و طلاق بين دو سازمان خود جاي تأمل داشته كه اين مورد مدنظر امروز ما نبوده بلكه پيشنهاد و تقاضا مي­شود هر چه سريع‌تر يا يك عزم همگاني براي ثبات كانون خانواده­ها اقدام كرده و نپذيريم كشوري چون ايران با اين سابقه تاريخي و پيوندهاي خانوادگي و از اينها گذشته اعتقاد راسخ مردم به دين مبين اسلام كه در پوست و خون آنان جاري و ساري است آمار بالاي طلاق را امر عادي، معمولي و قابل قبولي دانست. اينك بايد هر كس و هر نهادي به سهم خود آستين­هاي همت را بالا زده و دست به كار شود. اگر آسيب­هاي اجتماعي و عدم تمكن مالي جوانان و بالاخره سنت­هاي دست‌ و پا گير خانواده­ها و بيكاري از عوامل عمده آمار كم ازدواج شده باشد به چه علت با همين آمار ناكافي ازدواج ارقام و آمار اعلام شده طلاق هر روز بيشتر از روز گذشته مي‌شود لذا اگر هر چه زودتر با تشكيل سمينارها و كنگره­ها توسط علماي فن و متخصصان مسائل زناشويي براي مقابله با اين معضل اقدامي عملي انديشيده نشود، بايد غم و غصه آينده اين مسئله را چه كساني بخورند؟

الو سايه
وعده ارزاني چه شد؟ كارمند وزارت صنعت و معدن و تجارت هستم. مدتي قبل مسوولين ما وعده دادند كه در تيرماه بسياري از اجناس ارزان مي‌شود كه نه تنها اين عمل صورت نگرفت بلكه قيمت بسياري از مايجتاج نيز گران‌تر شده است از جمله قيمت شير كه به جاي 1200تومان به 1500 و 1600 تومان افزايش پيدا كرده است. اميدوارم مسوولين وعده‌هايي بدهند كه محقق شود.   شهرداري با بولدوزر آمد در اتوبان امام علي(ع) ساكن هستيم. از نظر شهرداري و تقسيمات در محدوده منطقه 8 قرار داريم. 4 روز پيش ساعت 10 شب ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح