دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت با ارتش به مناسبت روز نیروی زمینی

رشت- حسین خوش سیرت

به مناسبت روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان زمینی پادگان منجیل با آیت‌ا.. قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت جهت تجدید بیعت با آرمان‌های امام و انقلاب دیدار کردند.

در این دیدار سرهنگ رستم‌زاده فرمانده یگان زمینی پادگان منجیل با اشاره به جانفشانی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب و خصوصاً در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی همواره افتخار می‌کند در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در حفظ مرزهای کشور عزیز ایران کوشا بوده و هنوز هم پا به رکاب آماده جانفشانی در راه آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: مایه افتخار است در زمانی مسئولیت گرفته‌ایم که رهبری فرزانه از سلاله حسین بر ما فرمانروایی می‌کند و امروز نیز عهد و پیمان خواهیم بست لحظه‌ای از آرمان‌های امام و رهبری بزرگ غافل نشویم و با تمام قدرت در صحنه حضور داشته باشیم.

سرهنگ رستم‌زاده با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های پادگان منجیل در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی گفت: پادگان منجیل تا به امروز بعد از پیروزی انقلاب 324شهید و 313نفر مفقود و بالای هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب و جنگ کرده است و در عملیات زیادی نیز شرکت داشته است.

وی افزود: از جمله عملیاتی که پادگان زمینی منجیل در آنها شرکت داشته است عبارتند از شرکت در عملیات آزادسازی چرخه نور در 15/10/1359، شکست حصر آبادان در 5/7/60، عملیات طریق‌القدس در تاریخ 8/9/60 عملیات فتح‌المبین 20/1/61، عملیات بیت‌المقدس 10/12/61، عملیات رمضان در تاریخ 23/4/61، عملیات محرم در تاریخ 10/8/61، عملیات والفجر در 20/11/65

رستم‌زاده در ادامه افزود: گردان 446 که یکی از یگان‌های لشکر 16 که در پادگان منجیل مستقر است با  آغاز قائله کردستان بعد از انقلاب در سال 85 به مناطق درگیری اعزام و با شروع جنگ تحمیلی بدون رجعت به مناطق مرزی اعزام  و تا کنون در حال انجام وظیفه است.

همچنین بعد از قطعنامه 598 نیروهای این پادگان مشغول پاک‌سازی میادین مین باقی‌مانده از جنگ تحمیلی شد و در راستای این مأموریت تا کنون در مناطق ابوغریب، کنافه، فکه، مهران، دشت عباس، دهلران، سومار، صالح‌آباد، میمک، نفت شهر، قصر شیرین، خسروی، گیلان غرب چهار هزار و 167 هکتار از مناطق آلوده با مین را که از عراقی‌ها بر جا مانده بود پاک‌سازی و خنثی کرده است و در این راستای تا کنون 75شهید و بیش از 162جانباز تقدیم میهن اسلامی کرده است که آخرین شهید هم مهندس استوار دوم حسین محمدپور بود که در سال 88 در حین پاک‌سازی مین جان خود را از دست داد و به مقام رفیع شهادت رسید.

وی گردان‌های مستقر در منجیل را گردان رزمی و جنگی خواند و ادامه داد: 95درصد گردان بومی استان گیلان هستند که در اکثر حوادث غیرمترقبه در استان گیلان نیز خصوصاً در برف‌های سنگین در استان به کمک مردم شتافته‌اند و با تمام توان هم امروز آماده کمک به مردم در تمام زمینه‌های مختلف در شرایط سخت هستند.

آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به یگان ذرهی منجیل گفت: ارتش در هر کشوری خار چشم دشمنان آن کشور و حافظ امنیت آن کشور است، اما در دنیای امروز ارتش‌ها را وسیله سرکوب ملت‌ها قرار می‌دهند و در برابر دشمنان از آن استفاده نمی‌کنند نمونه‌اش کشور عربستان که با خرید 30میلیارد دلار اسلحه از آمریکا که باید آن را در برابر دشمنان اسلام و کشور خود که اسرائیل به کار گیرد بر سر مردم یمن، بحرین و سوریه می ریزد.

وی اظهار داشت: عمر انسان روزی به آخر خواهد رسید اما مثل حسین، عباس و علی اکبر مردن چیز دیگری است و امیدواریم شهادت روزی نصیب ما هم بشود.

وی اضافه کرد: من خود را در برابر بسیاری از آدم‌های با سواد کسی می‌دانم یعنی می‌گویم من هم دارای فکر و اندیشه هستم اما در برابر شهدا که قرار می‌گیرم خود را از دره هم کوچکتر می‌بینم.

وی افزود: استکبار جهانی در عالم علیه ما عربده می کشند ولی نمی‌توانند به واسطه شما عزیزان جان بر کف کوچک‌ترین نفوذی به کشور ما داشته باشند ایران کشوری است که تنها یک عده در لباس رزم سرباز اسلام نیستند اگر زمانی دشمن قصد جسارت به خاک ما را داشته باشد بنده 80 ساله هم در کنار شما خواهم جنگید اگر دشمن می توانست به ما ضربه وارد کند تا کنون ضربه خود را زده بود همانطور که مقام معظم رهبری فرمود: ما آماده ایم اگر کوچکترین حرکتی علیه ما داشته باشند ما همانند آن حرکت خواهیم کرد اگر همانطور که آقای فیروز آبادی گفت: اسرائیل بخواهد کوچکترین حرکتی علیه ایران انجام دهد ما اسرائیل را شخم خواهیم زد اگر علی(ع) مثل شما یارو یاور داشت دیگر آرزوی مرگ نمی کرد ولی امام رضوان الله یاورانی مثل شما داشت و رهبری ما نیز امروز رزمندگانی در همه ابعاد زمینی، هوایی، بسیج و ... دارد که امیدواریم با وحدت کلمه و تبعیت از ولی امر مسلمین این حرکت ها ادامه یابد.

وی در پایان یادآور شد: اگر امروز هم این تبعیت از ولایت ادامه یابد ما همچنان در جهان پیروز خواهیم بود ولی تا سه هزار سال دیگر خودمان را آماده کنیم تا ظهور مولایمان حضرت مهدی (عج) به وقوع بپیوندد.

حماسه خرمشهر
3 خرداد از روزهايي است كه براي هميشه در سينه تاريخ به عنوان حماسه خرمشهر ماندگار خواهد ماند. روزي كه ملتي از خود و از جان گذشته، حماسه­اي آفريد كه دنياي زر و زور را در تنگناهاي پيچيده زندگي به تأمل و تعمق واداشت. از اين ايام در تاريخ پرافتخار كشور ما فراوان ديده مي­شود اما اين روز ويژگي‌هايي را در خود دارد كه تمايز‌كننده آن نسبت به روزهاي ديگر است. وقتي در شهريور 58 بنا به دستور سردار مفلوك قادسيه بنا بر اطلاعات از اربابانشان بساط يورش را به ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح