پهلوان زنده

رشت- اکبر محبوبی‌فر

می‌گویند عمر آدمی‌‌مثل  برق و باد می‌گذرد، عمرشمار که ورق می‌خورد در یک چشم بر هم زدن تابستان می‌رود، پاییز و زمستان می‌آیند و نوروز از راه می‌رسد تا از نسیم بهار و هوای اطلسی نفسی تازه شود اما ثانیه و دقیقه در یک نظم خاص می‌دوند و روز طبیعت هم پایان می‌یابد. نیمه دوم فروردین ماه آغاز می‌شود و نوزدهم فروردین سالروز مرگ سیروس قایقران اسطوره فوتبال گیلان دوباره فرا می‌رسد.

روزی که کوچک و بزرگ، پیر و جوان، هر که آقای اخلاق ورزش ایران را می‌‌شناخت و آوازه شهرتش را شنیده بود بر مزار او می‌‌آید و یادش را گرامی ‌‌می‌‌دارد. چقدر زود چهاره سال گذشت انگار همین دیروز بود که خبر مرگ سیروس در انزلی پیچید و شهر تعطیل شد. انگار دیروز بود ورزش گیلان و فوتبال ایران در غم او گریست. همین چند سال پیش بود كه یک سکو تماشاچی و بازیکنان ملوان در یک تصویر به یادماندنی با پیراهن شماره 9 ویژه مرد اخلاق به ورزشگاه آمدند و سرودند «سیروس بی‌همتا بود.» نمی‌‌دانم در بهار 92، سالی که خواهد آمد اهالی فوتبال دوباره به همراه جمعی از مسئولان استان، فرماندار، استاندار و مردم مهربان در آرامستان کلیور زادگاه قایقران یا در هفتمین همایش بزرگداشت کاپیتان اسبق فوتبال ایران حضور خواهند یافت؟ مانند مراسم امسال بعضی‌ها دوباره سوژه عکاسان خواهند شد و با ورزشی‌نویس‌ها از خاطرات سیروس خواهند گفت و روزگار ورزشی او همچنان مرور می‌‌شود؟ نمی‌‌دانم آیا در گرماگرم بازی‌های لیگ برتر و کسب امتیاز که مهم خواهد بود ملوانی‌ها به دیدار کایپتان اسبق تیم ملی ایران، قایقران خواهند آمد که همواره موج‌های سهمگین دریا را درنوردید تا قایقران شد. در آرامستان و یا در همایش، بهمن صالح‌نیا، مربیان صاحب‌نام و بسیاری از اهالی فوتبال از فرهنگ ورزش خواهند گفت؟

از پیشکسوتان ورزش که در حاشیه هم نیستند و رفتند و فراموش شدند، تجلیل می‌‌شود و خواهند گفت پهلوان زنده است.

ناگفته نماند در ششمین همایش بزرگداشت سیروس قایقران که با حضور مهندس سعادتی استاندار گیلان برگزار شد، وی عنوان کرد: در صورت بهره‌برداری از ورزشگاه جدید  انزلی در صورت موافقت هیئت دولت این استادیوم به نام زنده‌یاد قایقران نامگذاری خواهد شد تا یاد و خاطره این قهرمان ملی فوتبال گیلان در ذهن همگان جاودانه بماند.

الو سايه
در اين هفته شمار عظيم مخاطبين ما را طرفداران 2 تيم فوتبال پرسپوليس و استقلال تشكيل مي‌داد كه عصبانيت پاره‌اي از آنان تا حد خشم از صداهاي بغض‌آلود آن‌ها مي‌آمد. اينان نمي‌توانند و نبايد بتوانند اين همه شكست و تحقير را كه عامل آن سازمان ورزش در گذشته و وزارت آن در اين برهه است را تحمل كنند. بسياري از اينان درخواست داشتند اداره اين دو باشگاه بايد به صاحبان اصلي آن يعني طرفداران داده شود و يا از طريق فروش سهام ادامه حيات بدهند زيرا تغييرات پي در پي ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح