ایران بالاترین شاخص زلزله در دنیا را دارد

 

رییس کارگروه بین‌المللی مهندسی ارزش(ICID)  گفت: ایران با 70 نفر فوت به ازای یک میلیون نفر جمعیت در سال، بالاترین شاخص زلزله در سطح دنیا را دارد. کامران امامی‌ افزود: شاخص زلزله یعنی تعداد افرادی که در سال بر اثر زلزله نسبت به جمعیت آن کشور فوت می‌کنند. وی گفت: بعد از ایران، افغانستان با 20نفر فوت در سال، دومین کشور و ترکیه با 18نفر فوت به ازای یک میلیون نفر جمعیت، در رتبه سوم جهان قرار دارد. وی گفت: هم اکنون ایران یکصد برابر شاخص زلزله در ژاپن را دارد در حالی که ظرفیت زلزله در کشوری مثل ژاپن خیلی بیشتر از ایران است. امامی ‌خاطرنشان کرد: هم اینک 10میلیون نفر از هموطنان ما در سراسر کشور در بافت‌های فرسوده ساکن هستند و با رخ دادن یک زلزله، عواقب شدیدی متوجه این افراد است. وی با اشاره به اصول مهندسی ارزش در صنعت ساختمان، گفت: نهادینه شدن مهندسی ارزش در ساختمان و سایر بخش‌ها موجب افزایش بهره‌وری و ارتقای ایمنی می‌شود و از سوی دیگر کاهش چشمگیر هزینه‌ها را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در حقیقت رعایت اصول مهندسی ارزش تنها پول و کاهش هزینه را دربرندارد بلکه مساله نجات جان انسان‌ها مطرح است و این اصول باید در صنعت ساختمان الزامی ‌شود. رییس کارگروه بین‌المللی مهندسی ارزش(ICID)  گفت: مهندسی ارزش یک فعالیت بین رشته‌ای و یک کار تیمی، خلاقانه، نظامند و هم‌افزایی است که ضمن حفظ کیفیت و کارکرد، هزینه اجرای پروژه‌ها را 25 تا 35درصد کاهش می‌دهد. امامی، نهادینه کردن مهندسی ارزش در شرایط فعلی کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در شرایط کنونی ما می‌توانستیم 40 تا 100میلیارد دلار از طریق مهندسی ارزش در کشور صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته باشیم در حالی که از این بابت تاکنون تنها حدود سه تا چهار میلیارد دلار صرفه‌جویی داریم. وی پیشینه مهندسی ارزش در دنیا را مربوط به کشور آمریکا عنوان کرد و افزود: 40سال طول کشید تا آمریکا توانست مهندسی ارزش را در بخش‌های مختلف صنایع خود نهادینه کند. رییس کارگروه بین‌المللی مهندسی ارزش(ICID )  گفت: مهندسی ارزش که هم اکنون قانون و دستورالعمل آن وجود دارد، باید از طریق ایجاد شناخت، فراگیری دانش و تکرار آن به فرهنگ و تغییر تبدیل شود. به گزارش ایرنا، نخستین همایش آسیب‌شناسی مهندسی ارزش در صنعت ساختمان با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و سازمان بسیج مهندسین استان، در مشهد برگزار شد.

مهار تورم و ايجاد اشتغال
 هفته قبل همايشي در زمينه اجراي بودجه‌ريزي بر مبناي عملكرد برگزار گرديد كه از آن رايحه‌هاي دل‌انگيز اميد به مشام حضار و شركت‌كنندگان رسيد و اين بر خلاف اكثر همايش‌هاي برگزار شده طي 10ساله اخير بود كه در آنها تزوير بيشتر از تأثير بود. در اين همايش دكتر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري با بيان اينكه بودجه سال 93 حداقل براي چند دستگاه عملياتي خواهد بود، از لايحه بودجه سال آينده به مجلس تا 15آذرماه سال جاري خبر داد و گفت اهداف دولت تدبير و اميد يعني بهبود ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح