نخستین کنگره سراسری شعر ام‌البنین(س) برگزار می‌شود

نخستین کنگره سراسری شعر ام‌البنین(س) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می شود.
این كنگره برای نخستین بار بر آن است كه با پرداختن به شخصیت و زندگی حضرت ام‌البنین(ع) با فراهم آوردن امكان آفرینش آثار ارزنده ادبی در این زمینه كه مورد استقبال ارادتمندان به خاندان پاك وحی نیز قرار خواهد گرفت به سهم خویش به ساحت مقدس آن بانوی بزرگوار ادای دین كرده باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همچنین با الهام از شخصیت آن حضرت بخش ویژه‌ای نیز برای تكریم از همسران و مادران عظیم‌الشأن جانبازان در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، توجه به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران آئینی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره مادران و همسران جانبازان به عنوان اسطوره‌های صبر و مقاومت و تولید و ارایه آثار ارزشمند فرهنگی در حوزه ادبیات عاشورایی از جمله اهداف برگزاری این كنگره هستند.
این كنگره در بخش‌های؛ شعر كلاسیك، شعر نیمایی، شعر سپید، ترانه و بخش ویژه مادران و همسران جانباز (ارسال اثر در این بخش برای تمامی آثار آزاد است) برگزار می‌شود.
آخرین مهلت ارسال آثار روز 31 فروردین ماه سال جاری تعیین شده است و مراسم اختتامیه روز 16 اردیبهشت همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی پستی دبیرخانه به آدرس تهران-سعادت آباد- بلوار دریا- خیابان شهید مطهری شمالی- كوی مروارید- اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تهران- دبیرخانه كنگره شعر حضرت ام‌البنین(س) و یا به نشانی پست الكترونیك: Tehran@farhang.gov.ir ارسال كنند.
به نفر اول هر بخش مبلغ یك میلیون تومان، به نفر دوم مبلغ 700 هزار تومان و به نفر سوم هر بخش مبلغ 500 هزار تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر اهدا می‌شود.
گفتنی است، حضرت 'فاطمه بنی حضام' (ع) كه به واسطه پسران ارجمندش به 'ام‌البنین' (ع) ملقب شده‌اند، همسر گرامی امیرالمومنین حضرت علی (ع) هستند و چهار فرزندشان از جمله حضرت ابوالفضل عباس (ع) در روز عاشورا در ركاب سید الشهدا(ع) به شرف شهادت نایل شدند.
این بانوی بزرگوار خواهر لبید از شاعران نامدارصدر اسلام است و خود نیز دارای ذوق و قریحه ادبی بوده و در شمار نخستین كسانی است كه در خصوص واقعه عاشورا شعر سروده و در این اشعار به بیان حقایق و روشنگری پرداخته است.

 
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح