علت دیوانگی*

سيداحمد قمي

پزشك قانونی به تیمارستان دولتی سركشی می‌كرد. مردی را میان دیوانگان دید كه به نظر خیلی باهوش می‌آمد. او را پیش خواند و با كمال مهربانی پرسید: مي‌بخشيد آقا؛ شما را به چه علت به تیمارستان آورده‌اند؟

مرد در جواب گفت: آقای دكتر! بنده زنی گرفته‌ام كه دختر هجده‌ساله‌ای داشت. روزي پدرم از این دختر خوشش آمد و او را به زني گرفت و از آن روز به بعد، زن من مادرزن پدر شوهرش شد. چندی بعد دختر زن بنده كه زن پدرم بود پسری زایید كه نامش را چنگيز گذاشتند. چنگيز برادر من شد زیرا پسر پدرم بود.

اما در همان حال چنگيز نوه زنم و از این قرار نوه بنده هم می‌شد و من پدربزرگ برادر تنی خود شده بودم. چندی بعد زن بنده پسري زایید و از آن روز زن پدرم خواهر ناتنی پسرم و ضمنا مادربزرگ او شد. در صورتی كه پسرم برادر مادربزرگ خود و ضمنا نوه او بود.

از طرفی چون مادر فعلی من، یعنی دختر زنم، خواهر پسرم می‌شود، بنده ظاهرا خواهرزاده پسرم شده‌ام. ضمنا من پدر مادر و پدربزرگ خود هستم، پسر پدرم هم برادر من است و هم نوه‌ام!

حالا آقای دكتر!‌ اگر شما هم به چنین مصیبتی گرفتار می‌شدید،‌ آيا كارتان به تیمارستان نمی‌كشید؟

* بريده‌اي از يك روزنامه قديمي

از کجا بدانیم که با همسر آینده‌مان تفاهم خواهیم داشت؟
  معمولا از انسان امروز توقع می‌رود که ازدواجش با عشق و علاقه و دواطلبانه انجام شده باشد. برای ازدواج موفق عشق و علاقه و دوست داشتن یکدیگر به هیچ عنوان کافی نیست چرا که برای یک ازدواج موفقیت‌آمیز یک سری شروط لازم و کافی وجود دارد که در صورت عملکرد هر دوی این شروط می‌توان انتظار برآورده شدن توقعات درست و مناسب دو همسر و موفقیت آن ازدواج را تا اندازه زیادی تضمین کرد. ما در دوران آشنايی و نامزدی وظیفه شناساندن خود به دیگری و شناختن او را به ...
عوارض مصرف خودسرانه مولتی ویتامین ها
یک عضو هیئت علمی‌جشنواره و همایش تناسب اندام و بدنسازی با بیان اینکه «مصرف زیاد برخی از عناصر می‌تواند خطرناک باشد.» هشدار داد: «میزان آهن موجود در برخی از مولتی ویتامین مینرال ها بالا است و مصرف آهن اضافی و تجمع آن در بدن می‌تواند بخت ابتلا به بیماری های قلبی وعروقی و برخی از بیماری های بدخیم را افزایش دهد.» دکتر تیرنگ نیستانی در گفت و گو با سلامت نیوز درباره انواع مکمل ها و عوارض مصرف خودسرانه آن گفت: «مکمل ها به دو دسته مکمل های تغذیه ای ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح