سازمان غذا و دارو اعلام كرد: 
شماره‌ تلفن 1490 از اين پس پاسخگوي سوالات دارويي شهروندان تهراني

سازمان غذا و دارو طي انتشار اعلاميه‌اي عنوان كرد: كليه شهروندان تهراني از ابتداي تيرماه سال جاري مي‌توانند با شماره‌گيري كدخدماتي 1490 تحت عنوان «مراكز پاسخگويي سلامت» سوالات دارويي خود را با كارشناسان مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم مطرح نمايند. به گزارش ايسنا، از سال 1386 تا ابتداي سال 1391، شماره تلفن 09646 به طور يكپارچه درتمام كشور متعلق به مراكز اطلاع‌رساني داروها و سموم بوده است و هموطنان در كل كشور با شماره‌گيري 09646 به مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم در همان شهر متصل مي‌شدند و سوالات و يا موارد مسموميت را مطرح و كارشناسان مراكز با مراجعه به منابع علمي به سوالات پاسخ مي‌دادند.

با توجه به تعدد كدهاي خدماتي مرتبط با وزارت بهداشت «مركزپاسخگويي سلامت1490» با كد جديد 1490 راه‌اندازي شده است كه در استان تهران با شماره‌گيري 1490 پس از شنيدن پيغام ضبط شده، شماره 3 بايد انتخاب شود تا تماس‌گيرنده به بخش اطلاع‌رساني داروها سموم متصل شود.

لازم به ذكر است، با توجه به تغيير شماره 09646 به 1490 در كل كشور به تدريج مراكز اطلاع‌رساني داروها و سموم با شماره جديد 1490فعاليت خود را در شهرستان‌ها نيز ادامه خواهند داد. بر اساس اين گزارش، سوالاتي كه به اين ترتيب مي‌توان از مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم پرسيد به شرح زير است:

-  اطلاعات كلي در خصوص داروهاي مصرفي بيمار، تداخل داروهاي مصرفي با داروهاي ديگر و يا غذا و نتايج آزمايشگاهي، نحوه مصرف داروها در دوران بارداري و شيردهي، عوارض جانبي داروها، مقدار و نحوه مصرف، نحوه نگهداري، نحوه اختلال داروها و محلول‌هاي تزريقي با هم و سازگاري آن‌ها.

-  ارائه اطلاعات لازم به همراهان فرد مسموم و يا همكاران گروه پزشكي در خصوص نحوه برخورد با يك فرد مسموم و انجام اقدامات اوليه پيش از رسيدن به مراكز درماني و در صورت لزوم معرفي پادزهر لازم به گروه درماني از ديگر وظايف مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم است.

در پايان توصيه مي‌شود شهروندان و همكاران گروه پزشكي ساكن تهران از اين پس سوالات دارويي و موارد مسموميت را با شماره‌گيري 1490 از مركز اطلاع‌رساني داروها و سموم كه به طور شبانه‌روزي مشغول به فعاليت هستند، مطرح نمايند.

نگاهی به «عاشقانه‌ها»ی احسان خواجه نوری
محمد سجاد عرفان وقتی «عاشقانه‌ها» را برای بار اول می‌شنویم شاید مهم‌ترین ویژگی‌ای که در آن احساس می‌شود یکدست بودن آلبوم باشد. اتفاقی که در آلبوم قبلی خواجه امیری رخ نداد و شاید متنوع بودن ترانه‌سرایان کار را از یکدستی و هماهنگی خارج کرد. ترانه‌های «عاشقانه‌ها» را به طور کامل روزبه بمانی سروده؛ ترانه‌سرایی توانا که توانایی‌اش این روزها زبانزد است و انکارناپذیر. بمانی و خواجه امیری دو موضوع مهم را در کارهایشان رعایت کرده‌اند؛ یک: تکرار نشدن در خود. این موضوع به معنای تغییر دادن سبک و شیوه‌ی کار نیست؛ بلکه ارائه ...
نقدي بر فيلم آینه‌های روبرو روایت‌گر انسان‌هايي که از هویتشان فرار نمی‌کنند
چندي است كه فيلم آینه‌های روبرو با کارگرداني نگار آذربایجانی و نویسندگي نگار آذربایجانی، فرشته طائرپور و بازي شایسته ایرانی، غزل شاکری، همایون ارشادی، نیما شاهرخ‌شاهی، مریم بوبانی، رابعه اسکویی، سارا بهرامی، با حضور افتخاری هنگامه قاضیانی، صابر ابر، تورج منصوری در سينماها به اكران درآمده است. نگار آذربایجانی فیلم‌ساز جوانی است که در سال 1378 جلوی دوربین و برای مرحوم رسول ملاقلی‌پور در فیلم نسل سوخته به ایفای نقش پرداخت. یک سال قبل‌تر هم در شیدا به عنوان دستیار تدوین حضور داشت و از این منظر با سینما بیگانه نبود. ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح