پنج فیلم اکران نوروز معرفی شدند / سکانداران اکران نوروز 94 در یک نگاه

گروه فرهنگ و هنر/با توجه به وجود اعیاد و ایام مختلف مذهبی و ملی، تقسیم بندی گیشه سینما به فصل‌های مختلف را شاهد هستیم از جمله  اکران اول نوروز، اکران دوم نوروز، اکران تابستان و اکران عید فطر. در این میان شاید اکران نوروز یکی از مهم‌ترین این فصل‌ها باشد که به دلیل اینکه معمولا اکران‌های نوروزی با فروش بالایی همراه هستند، تهیه کنندگان و سازندگان فیلم‌های سینمایی تمام تلاش خود را می‌کنند تا در این اکران قرار بگیرند. امسال نیز پس از رایزنی‌ها و گذشت مراحل اجرایی و شورایی، پرونده تعیین فیلم‌های اکران نوروزی بسته شد. پنج فیلم «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی در گروه قدس، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی در گروه استقلال، «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی در گروه آزادی، و «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی در گروه آفریقا و «روباه» ساخته بهروز افخمی ‌در گروه فرهنگ نوروز 94 اکران خواهند شد. نمایش عمومی ‌اغلب این فیلم‌ها از روز چهارشنبه بیستم اسفندماه آغاز می‌شود. از میان فیلم‌هایی که قرار است نوروز 94 اکران شوند، شاید فیلم «رخ دیوانه» مطرح‌ترین آن باشد که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نیز جزو فیلم‌های محبوب قرار گرفت. فیلمی‌که به تعبیر کارشناسان سینما یکی از پرفروش‌های سال آتی خواهد بود. کمدی «ایران برگر» هم شانس زیادی برای جذب مخاطب و رفتن در گروه پرفروش‌ها دارد.  دوستداران سینمای عبدالرضا کاهانی در نوروز پیش رو امکان تماشای تازه‌ترین ساخته او را به دست خواهند آورد؛ فیلمی ‌که با پیچیدگی‌هایی امکان حضور در جشنواره فیلم فجر را به دست نیاورد. فیلم پلیسی بهروز افخمی‌ و همچنین «طعم شیرین خیال» تبریزی با فضای فانتزی خود دیگر فیلم‌هایی‌اند که طرفداران سینما می‌توانند در نوروز 94 برای تماشا در سالن سینما انتخاب کنند.

رخ دیوانه

یازدهمین فیلم سینمایی ابوالحسن داودی به نام «رخ دیوانه» بعد از 6 سال دوری اش از سینما در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم اجتماعی جوان پسند یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های ابوالحسن داودی است. در بازی شطرنج اصطلاحی به نام رخ وجود دارد و فداکاری رخ، باعث می‌شود شاه نجات پیدا کند؛ به گفته ی ابوالحسن داودی موضوع این فیلم دقیقا بر این اساس ساخته شده است. «رخ دیوانه » فیلم پُر بازیگری است. طناز طباطبایی که در فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» بازی به یاد ماندنی ارائه داد یکی از بازیگران فیلم است. صابر اَبَر هم که یکی از پرکارترین بازیگران سال‌های اخیر سینمای ایران بوده، در میان بازیگران فیلم قرار دارد. نازنین بیاتی که با «دربند» به سینما معرفی شد و همچنین ساعد سهیلی که با «گشت ارشاد» به شهرت رسید هم در فیلم حضور دارند. بیژن امکانیان را هم می‌توانید در فیلم ببینید.

استراحت مطلق

استراحت مطلق فیلم تازه ی عبدالرضا کاهانی ست که بی خود و بی جهت  آخرین ساخته اکران شده ی وی در سینماهای ایران است. اين فيلم مضموني اجتماعي دارد و فيلمنامه آن را كاهاني و سعيد قطبي زاده با همكاري هم نوشته اند. اين فيلم برخلاف كارهاي قبلي كاهاني يك فيلم پر لوكيشن است و تمام صحنه‌هاي آن درتهران فيلمبرداري خواهد شد. در فیلم سینمایی استراحت مطلق علاوه بر رضا عطاران و بابک حمیدیان که پیش از این سابقه همکاری با کاهانی را داشت، برخی بازیگران برای نخستین بار با این فیلمساز همکار شدند، از جمله ترانه علیدوستی ، امیرشهاب رضویان ، مجید صالحی و فریده فرامرزی. فریده فرامرزی همسر رضا عطاران در فیلم استراحت مطلق عبدالرضا کاهانی بازی می‌کند.

طعم شیرین خیال

«طعم شیرین خیال» یک طنز رومانتیک است که در آن شیرین (نازنین بیاتی) ماجرای آشنایی خود و خانواده اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید (شهاب حسینی) را روایت می‌کند. شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسفیپور، آسیه سلطانی نژاد و پریوش نظریه از جمله بازیگران این فیلم هستند.

روباه

روباه فیلمی‌به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی‌و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی است.«روباه» یک موضوع کاملا اجتماعی دارد که مرتبط با مسائل امنیتی و جاسوسی در حوزه موضوع انرژی هسته‌ای است، به عبارتی مسائل روز اجتماعی کاملا منطبق با مسائل هسته‌ای است و مذاکرات 1+5ر لابه لای بستر فیلم جاری است. بازیگران این فیلم حمید گودرزی، بابک حمیدیان، جلال فاطمی، آرش مجیدی، مرجان شیرمحمدی هستند.

ایران برگر

ایران برگر فیلمی ‌به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، نویسندگی مسعود جعفری جوزانی و محمدهادی کریمی ‌و تهیه‌کنندگی فتح‌الله جعفری جوزانی است. طرح «ایران برگر» متعلق به جوزانی است که فیلمنامه آن توسط محمدهادی کریمی ‌و مسعود جعفری جوزانی به طور مشترک نوشته شده است. داستان این فیلم درباره حرص و طمع و تمایل افراد برای کسب قدرت در شرایط ویژه است و وضعیتی که خیلی از انسان‌ها در آن شرایط درونیات خود را نشان می‌دهند. این فیلم یک کمدی شلوغ است که داستانش در فضای معاصر روایت می‌شود. در این فیلم علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی، حمید گودرزی، نیوشا ضیغمی، احمد مهرانفر، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، فریبا متخصص، فتح‌اله جعفری جوزانی، اسماعیل خلج،‌ هادی کاظمی، حمیدرضا حیات،... بازی می‌کنند.

 

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: هنر در گذر زمان / سبک کلاسیک
:: شرکت ایران در نمایشگاه گردشگری برلین غرفه ایران؛ داغ است مواظب باشید!
:: ضیاء موحد: برای آمدن شاعران بزرگ باید تحمل داشت
:: پنج فیلم اکران نوروز معرفی شدند / سکانداران اکران نوروز 94 در یک نگاه
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 596
تاریخ : هفدهم اسفند هزارو سیصد و نود و سه
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح