گزارشی از کنسرت روزبه در سالن میلاد 
شور عاشقانه در کنسرت زمستانی روزبه
شیما هاشمی/
خواننده آهنگ «ایران، خاک دلیران» روزبه نعمت‌الهی چهارشنبه 8بهمن ماه در سالن میلاد به روی صحنه رفت. اجرای متفاوت به همراه سازهای متنوع و در کنار آن نواقص و مشکلات همیشگی کنسرت‌ها بهانه‌ای شد تا خبرنگار ما گزارش کوتاهی از چند زاویه تهیه کند:
*تعداد زیادی از طرفداران روزبه نعمت الهی فضای سالن را پر کرده بودند و همه منتظر اجازه‌ی ورود به سالن بودند، متأسفانه این انتظار کمی طولانی و باعث شد کنسرت یک ساعت به تعویق بیفتد که البته این یک مشکل همیشگی کنسرت‌های ایران است، بالاخره مردم با انرژی فوق‌العاده وارد سالن شدند و به هر بهانه‌ای صدای تشویق‌شان را می‌شنیدیم، شاید هم به نشانه اعتراض به تأخیر بود! بعد از یک ساعت نوازنده‌ها روی سِن آمدند و مانیتورها هم اسپانسرهای برنامه را معرفی می‌کردند و کنار آن هیجان دوستداران روزبه برای شروع بیشتر می‌شد. 
*روزبه با پوششی که همچون همیشه متفاوت و خاص این هنرمند بوده به روی صحنه آمد و با آهنگ زیبای زمستان اجرای خودش را شروع کرد و به ترتیب با یک کنداکتور متنوع از آلبوم‌های قبلی‌اش از جمله «هفته عاشقی»، «سرزمین مادری»، «عمو زنجیرباف» و «داروک» برنامه را ادامه داد. در اجرای قطعه «ایران، خاک دلیران» نوازنده ساز دی جی ریدو و سازهای کوبه‌ای و رقص سماع این اجرا را متفاوت‌تر کرده بود و شور و هیجان دوستداران آریایی‌اش چندین برابر شد، همه به احترام نام ایران ایستادند و تشویق‌ها، انرژی چندین برابری به روزبه برای اجرا داده بود. از حاشیه‌‌های این کنسرت می‌توان به وجود نواقص همیشگی در اجراهای زنده ایران اشاره داشت از جمله این که رعایت نکردن یک سری اصول اخلاقی، عدم احترام به مخاطب، رفت و آمد بیش از حد مردم و این که درها مرتبا باز می‌شد و تعداد زیادی از مردم هم در زمان اجرای آهنگ‌های آخر و معرفی گروه سالن را ترک می‌کردند، که باعث بی‌نظمی شده بود که بقیه را کلافه می‌کرد. شاید این حرکت خستگی را بعد از این همه اجرای عالی برای نوازنده‌های فوق‌العاده‌اش باقی گذاشته باشد.... 
*از مهمانان ویژه این کنسرت می‌توان به الناز شاکردوست، نسرین مقانلو، فریدون آسرایی، شهرام شکوهی، دانیال عبادی، کامران تفتی و.... اشاره کرد. اکبر عبدی هم از جمله این مهمانان بود که چند دقیقه میکروفون را گرفت و در ضمن عذرخواهی از هوادارانش و روزبه نعمت‌الهی که مجبور بود برنامه را ترک کند از اجرای فوق‌العاده‌شان تشکر کرد و او هم مثل همه هنرمندان آرزو کرد که روزی تلویزیون هم مجوز نشان دادن سازها را بدهد.
*در این اجرا دانیال جورابچی(آلتو)، آرمین قضاتی(ویلون)، مهدی جوان بخت (ویلون)، هانیه کازرونی(ویولنسل)، سعید جامع(درامز)، احسان شفیعی(پرکاشن)، فرهاد رستمی(گیتار اسپانیش) گقارد آذریان(گیتار الکتریک)، بهروز دهقانی(گیتار باس)، داوود اریکه(کلارینت)، ناصرپورحسینی(فلوت)، مژگان ابوافتحی(دف)،  امیردین محمدی(دف)، آترین بی نیاز(پیانو و کیبورد)، پیام رونق(دیجیریدو)، فرزاد کبیری(بوزوکی)، حسین باباشمس(ترومبون)، حسین کیانی(ترومپت)، سعید نیازی(ساکسفون) و پريسا كاشفي (كمانچه) او را همراهی می‌کردند. رهبر ارکستر در این کنسرت «سهیل بیانی مهر» و سرپرست گروه نیز «احسان شفیعی» بود. این کنسرت به همت موسسه «نوای نی لبک شرقی» و موسسه «سل فا» برگزار شد. در پایان این اجرا که به نفع کودکان سرطانی برگزار شده بود روزبه با قطعه خلیج‌فارس به برنامه خود خاتمه داد و به طرفدارانش وعده دیدارهای دیگر را دارد.
*به این امید که روزی بستر مناسب و شرایط استاندارد برای اجراهای برنامه‌های موسیقی در حد ارزش‌های والای هنر فراهم شود. 
 
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: شور عاشقانه در کنسرت زمستانی روزبه
:: جنتی : فعالیت مسئولان فضای ناامیدی را از بین می‌برد
:: بیش از دو هزار نفر در تعاونی مطبوعات کشور عضو هستند
:: آیا ایرانیان قد کوتاه تر شده‌اند؟
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 566
تاریخ : یازدهم بهمن هزارو سیصد و نود و سه
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح