«شترسواری دولادولا نمی‌شود» 
خداحافظی مهرانه مهین‌ترابی با تلویزیون

مهرانه مهین‌ترابی از خداحافظی موقتش با تلویزیون خبر داد و گفت: فعلا دیگر نمی‌خواهم کار جدیدی را شروع کنم؛ خیلی خسته شده‌ام. او ادامه داد: این که می‌گویم فعلا نمی‌خواهم در تلویزیون کار کنم، به این دلیل است که خیلی دلم می‌خواهد واقعا یکسری تحولات در تلویزیون اتفاق بیفتد. چون واقعا خسته شدیم، خسته بابت هر چیزی که فکرش را کنید.این بازیگر تاکید کرد: تا دو سال دیگر کار نمی‌کنم مگر اینکه مجبور شوم.مهین ترابی در گفت‌وگو با ایسنا، از حضورش در مجموعه‌ی تلویزیونی «همه چیز آنجاست» گفت و درباره دلیل پذیرش این نقش، انتظار مخاطبان از او، ضعف‌های این مجموعه‌ و اولین تجربه کاری‌اش در شبکه نمایش خانگی مطالبی را بیان کرد. مهین ترابی همچنین در این گفت‌وگو به انتقاد از آپارتمانی بودن سریال‌ها پرداخت.

تازگی نقش مهرانه مهین‌ترابی

مهرانه مهین‌ترابی - بازیگر «همه چیز آنجاست» - درباره‌ی تازگی نقشش در این مجموعه گفت: این نقش برایم تازگی داشت به جهت اینکه تاکنون نقشی به این شکل منفی ایفا نکرده بودم. نه اینکه بگویم منفی، این زن به هیچ عنوان منفی نیست، شاید به نوعی واقعی است؛ آدمی‌است که در موقعیتی قرار گرفته است که از همه طرف به او فشار وارد می‌شود. ورشکستگی و بچه‌هایی که هر کدام ساز خودشان را می‌زنند و همچنین گذشته‌ای که از زندگی‌ همراه خود دارد، دلپذیر نیست. همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد و شاید دلیل عصبانیت و تندخویی این زن شده است که در طول قصه می‌بینید و حق را به او می‌دهید که به اصطلاح این مدلی باشد. تاکنون نقش این مدلی بازی نکرده بودم اما به هر حال برای این کار توجیه شدم.

حوصله نقش‌های منفی و پرسروصدا را ندارم

وی ادامه داد: راستش زیاد حوصله نقش‌های منفی و پرسروصدا را ندارم اما درخصوص نقشم توجیه شدم و آن را پذیرفتم. الان هم ناراضی نیستم. فکر می‌کنم به هر حال تجربه تازه‌ای بود. همین که مردم من را می‌بینند و می‌گویند که از من چنین نقشی را انتظار نداشتند برایم جالب است.

من هم نمی‌دانم «همه چیز آنجاست» چه پایانی دارد

این بازیگر درباره پایان قصه «همه چیز آنجاست» که عنوان می‌شود غیرقابل پیش‌بینی است، گفت: یکی از دلایل کشش سریال این است که هیچکس نمی‌تواند بفهمد که قصه چطور تمام می‌شود، حتی خود من با اینکه در این سریال بازی کردم، چون در یکسری قسمت‌ها نبودم و متن کامل قصه را نمی‌دانم، وقتی نگاه می‌کنم، هیچ نظری ندارم که بدانم قصه چطور تمام می‌شود. از این بابت فکر می‌کنم نویسنده موفق بوده است که بتواند کار را طوری پیش ببرد که قابل پیش‌بینی نباشد و مردم از دیدنش نگذرند.

ضعف در برخی لوکیشن‌های «همه چیز آنجاست»

مهین‌ترابی درباره‌ی چینش بازیگران در «همه چیز آنجاست» و همکاری‌اش با بازیگران گفت: فکر می‌کنم عوامل نهایت سعی خود را کردند تا از بازیگرانی استفاده کنند که حتما بتوانند از پس نقش بربیایند؛ البته همان‌طور که می‌بینید تعداد بازیگران خیلی زیاد است قصه وسیع است و شاخه شاخه شده است و در هر قسمتش مجبور شده‌اند بروند و به آن قسمت‌ها بپردازند و بازیگرانی برای آن نقش‌ها بگذارند. اما جاهایی از آن ضعیف است که مشخصا به چشم همه می‌آید. در بعضی از قسمت‌ها وارد بعضی از لوکیشن‌ها که می‌شود، مشخصا ضعیف کار شده، اما در نهایت تلاش کردند که بهترین‌ها را جمع کنند.

نظر مهرانه‌ مهین‌ترابی درباره بازیگران جوان

این بازیگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این روزها فرصت عرض اندام به بازیگران جوان از سوی قدیمی‌ها داده می‌شود؟ اظهار کرد: این قصه به خود طرف مقابل برمی‌گردد. یک موقع است جوانی می‌آید و کار می‌کند از خودش ادعا ندارد و می‌خواهد که به او کمک شود. خیلی راحت آدم آن را می‌فهمد و خیلی راحت می‌شود کمک کرد. اما متأسفانه اکثر آن‌ها خیلی باد در کله‌شان است و خودشان را مهم و توانا می‌دانند و فکر می‌کنند کارشان نقصی ندارد. آن موقع‌ بهتر است کسی که تجربه‌ی بیشتری دارد، سکوت کند و دلیل ندارد کاری در قبال بازیگران جوان انجام دهد؛ یعنی این قصه، قصه‌ی انجام وظیفه از طرف افراد با تجربه نیست؛ قصه‌ی دوستی‌هاست. مهین‌ترابی ادامه داد: بازیگران جوان باید بتوانند خودشان را نشان بدهند، باید بتوانند خودشان را تواناتر کنند تا از پس کارهایشان بربیایند و یک آینده‌ی کاری برای خودشان ترسیم کنند. خودشان باید به این نتیجه برسند که چقدر خوب است که از این آدم استفاده کنم و نقص احتمالی کارم را جبران کنم که معمولا این کار را نمی‌کنند و خیلی نسبت به خودشان اعتماد به نفس دارند.

تجربه «عشق تعطیل نیست»

مهین ترابی درباره‌ی اولین تجربه کاری‌اش در شبکه نمایش خانگی نیز گفت: من در «عشق تعطیل نیست» بیشتر به خاطر آقای بیژن بیرنگ و متنی که نوشته بودند و بعد از سال‌ها می‌خواستند کار کنند، بازی کردم. به نظرم هم می‌آمد تجربه بدی نباشد و به هر حال کار ما بازیگری است؛ البته این کار برای من تجربه خوشایندی نبود. احساس می‌کنم زیاد دوست ندارم با تهیه‌کننده خصوصی کار کنم. اما به هر حال تجربه‌ای بود که اتفاق افتاد.

انتقاد به طراحی صحنه‌ و لباس‌ها در تلویزیون

مهین‌ترابی صحبت‌هایش را با انتقاد از تلویزیون ادامه داد و گفت: گاه برای کوچکترین مسأله ایراد می‌گیرند، اگر این‌طور است اصلا نباید بگذارید خانم‌ها در تلویزیون کار کنند. به طور غیرمنطقی با زیبایی مشکل دارند. لباس‌های آرشیوهای قدیمی‌را به تنمان می‌کنند و این، شرایط خوشایندی برای ما نیست. تا دو سال دیگر کار نمی‌کنم مگر اینکه مجبور شوم. وی به آپارتمانی بودن اکثر سریال‌ها هم انتقاد کرد و گفت: متأسفانه به حساب تهیه‌کنندگی همه کارها آپارتمانی شده است. در یک وجب جا صد قسمت سریال کار می‌کنند.

پایه تلویزیون بر روی ایده‌آل است

بازیگر «همه چیز آنجاست» سپس به طراحی‌های دکور و لباس انتقاد کرد و گفت: همه مدل لباس‌ها و گریم خانم‌های بازیگر شبیه به هم است و اصلا هیچ از طبیعت، دار و درخت، گل و دکوراسیون زیبا در تلویزیون دیده نمی‌شود. یک رنگ زیبا نمی‌بینی، چهره‌ها بی‌روح، دیگر هیچ چیزی از زیبایی دیده نمی‌شود. شتابزدگی در کارها نیز از دیگر مسائلی است که نباید از آن به سادگی گذشت. سریال‌ها شبیه به هم شده‌اند. شتر سواری که دولا دولا نمی‌شود. یا ما هنر می‌خواهیم، زیبایی می‌خواهیم یا نمایش می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم. بیس تلویزیون بر روی ایده‌آل است. او در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا، گفت: تلویزیون باید بنشیند و یک حساب و کتاب منطقی با خود داشته باشد. شما چند ماه کار می‌کنی زحمت می‌کشی در این گرمای وحشتناک، در سرما و با هزار سختی نتیجه کار را که می‌بینی حالت بد می‌شود؛ البته نه به لحاظ اینکه عوامل کم گذاشتند.مهرانه مهین ترابی در پایان تصریح کرد: تلویزیون با واقعیت زندگی نمی‌کند.

 

 

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: خداحافظی مهرانه مهین‌ترابی با تلویزیون
:: نیازمند خون تازه‌ای هستیم اما کلیشه‌ای شدن پایان راه ادبیات پایداری نیست
:: ای اف سی شکایت به حق ایران را رد کرد
:: هامون میزبان روز جهانی تالاب‌ها
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 562
تاریخ : ششم بهمن هزاروسیصدو نودوسه
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح