بر اساس اعلام سازمان محیط زیست 
هامون میزبان روز جهانی تالاب‌ها

تالاب‌ها از مهم‌ترین پدیده‌های طبیعی در کشور گرم و خشک ما به حساب می‌آیند که به دلایل فراوان در آینده نزدیک تهدید به نابودی می‌شوند. در نجات تالاب‌ها باید یک عزم ملی دخیل باشد و گرنه بسیاری از تالاب‌های ما حتی در منطقه پر باران انزلی خیلی زود از بین می‌روند و فقط خاطره‌ای از آنان باقی می‌ماند. معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، شعار امسال روز جهانی تالاب‌ها برای آینده ما همراه شوید اعلام کرد و گفت: مراسم روز جهانی تالاب‌ها امسال در کنار تالاب‌های بین المللی‌ هامون با محوریت سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود. به گزارش سایه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمد علی کیخا اظهار داشت: امسال با توجه به اهمیت و جایگاه جوانان در توسعه کشورها و نقش آنها در فرایند حفاظت و احیا زیست بوم‌های ارزشمند طبیعی شعار امسال روزجهانی تالاب‌ها "تالاب‌ها برای آینده ما: همراه شوید!" با محوریت گروه سنی نوجوانان و جوانان تعیین شده است. وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده توجه جهانی به لزوم آشنایی جوانان با اهمیت و کارکرد تالاب‌ها در آینده نسل‌های آتی می‌باشد.

حضور دکتر ابتکار و گری لوئیس در مراسم روز جهانی تالاب‌ها

کیخا با بیان اینکه این مراسم با هدف ارتقای حساسیت‌های ملی و بین المللی در خصوص وضعیت تالاب‌های کشور و منطقه برگزار می‌شود، افزود: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران در این مراسم حضور خواهند داشت.

محوریت برنامه روز جهانی تالاب‌ها، سازمان‌های مردم نهاد هستند

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه امسال نیز مراسم روز جهانی تالاب‌ها با محوریت سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) برگزار می‌شود، افزود:  امیدواریم امسال برنامه روز جهانی تالابها پربارتر از سال پیش برگزار شود.

نشست خبری روز جهانی تالاب‌ها در کنار تالاب انزلی

وی برگزاری نشست خبری روز جهانی تالاب‌ها از دیگر برنامه‌های این روز اعلام کرد و گفت: امسال همچون سال گذشته نشست خبری یک هفته قبل از برگزاری روز جهانی تالاب‌ها و در کنار تالاب انزلی برگزار و برنامه‌های روز جهانی تالاب به خبرنگاران اعلام می‌شود. گفتنی است، مراسم روز جهانی تالاب‌ها امسال هم‌زمان در 18 استان با برنامه‌های مختلف و در کنار تالاب‌هایی همچون ارومیه، شادگان، پریشان، میقان اراک، تالاب گندمان، تالاب شادگان، تالاب قوری گل و دیگر تالاب‌ها برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: خداحافظی مهرانه مهین‌ترابی با تلویزیون
:: نیازمند خون تازه‌ای هستیم اما کلیشه‌ای شدن پایان راه ادبیات پایداری نیست
:: ای اف سی شکایت به حق ایران را رد کرد
:: هامون میزبان روز جهانی تالاب‌ها
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 562
تاریخ : ششم بهمن هزاروسیصدو نودوسه
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح