سرپرست شهرداری اسلامشهر:  
آغاز عملیات احداث مترو اسلامشهر در انتظار تخصیص اعتبار

اسلامشهر محمدرضا عباسی: محمدنجاتی سرپرست شهرداری اسلامشهر، در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت:  عملیات احداث مترو اسلامشهر و اتصال به خط 3مترو تهران، منتظر تخصیص و تامین اعتبارات لازم  از سوی دولت می‌باشد. نجاتی افزود: برای احداث مترو اسلامشهر، در امتداد خط 3مترو تهران، قرار است بالغ بر 4000میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت اختصاص داده شود، که تاکنون طی سال گذشته و امسال مبلغی کمتر از 150میلیارد ریال تخصیص یافته که صرف انجام مطالعات فاز اول و دوم شده است. وی تصریح کرد: براساس  مصوبه شورای عالی ترافیک مقرر گردید که مترو اسلامشهر به طول 13کیلومتر و با ایجاد 6ایستگاه از تقاطع بزرگراه آزادگان با محور آیت‌اله سعیدی آغاز و تا میدان قائم و در طی 4سال احداث شود، که در سال 91 مبادله موافقت‌نامه آن انجام شد، ولی متاسفانه تخصیص اعتبارات لازم این طرح، در بودجه سال 92 تحقق نیافت. سکاندار موقت شهرداری اسلامشهر بیان داشت: شرکت مترو تهران به عنوان دستگاه اجرایی مترو اسلامشهر  تعیین و مرحله مطالعاتی این طرح نیز انجام شده و آغاز عملیات احداث این پروژه در انتظار تخصیص اعتبارات لازم می‌باشد. وی افزود: با توجه به اینکه روزانه بالغ بر 120هزار سفر در هر جهت در مسیر محور آیت‌اله سعیدی انجام می‌شود و تعدادی زیادی از شهروندان اسلامشهری برای اشتغال به تهران عزیمت می‌نمایند، احداث خط مترو می‌تواند، در کاهش بار ترافیکی این محور  نقش بسزایی داشته باشد. نجاتی تاکید کرد: از دست‌اندرکاران و مسئولین امر درخواست و انتظار داریم که با افزایش و تخصیص به موقع  اعتبارات احداث این طرح و آغاز عملیات اجرایی آن، خدمت بزرگی به شهروندان اسلامشهری و سایر شهرهای اطراف این شهر   بنمایند.

تکذیب تعطیلی پروژه‌های شهرداری اسلامشهر

سرپرست شهرداری اسلامشهر، در بخشی دیگری از سخنان خود بیان داشت: کارهای عمرانی شهرداری  اسلامشهر در حال انجام است و تعطیلی پروژه‌های شهرداری شایعه و کذب می‌باشد، در حال حاضر50درصد پروژه‌های شهرداری بیش از 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. نجاتی گفت: به دلیل اینکه قرارداد پیمانکاران دیر به آنها ابلاغ شده و با توجه به شرایط حاکم بر کشور و رکود اقتصادی در جامعه به‌ویژه در بخش ساختمان و مشکلات مالی شهرداری‌ها، سعی خواهد شد تا پایان سال، باقی‌مانده طرح‌ها به سرانجام برسد. وی اذعان داشت: انتخاب پیمانکاران و عقد قراردادهای عمرانی شهرداری براساس بودجه مصوب شورای اسلامی ‌شهر و در 6ماه نخست سال جاری انجام پذیرفته فقط در دوران تصدی بنده، پیگیری و ادامه روند انجام کارها  صورت می‌گیرد. این مقام مسئول تاکید کرد: شرایط سرپرستی، شرایط خاصی است که از لحاظ قانونی نمی‌توان به بسیاری از مسایل و حوزه‌ها ورود جدی  داشت، فقط  باید در این دوران شرایطی فراهم نماییم که، شهرداری  به عقب برنگردد. سرپرست  شهرداری اسلامشهر گفت: برای تعریض خیابان‌ها و معابر 160میلیارد ریال در بودجه  پیش‌بینی گردیده، که تاکنون 60میلیارد ریال آن از محل درآمدهای شهرداری تامین  شده  و 100میلیارد ریال آن نیز از محل تسهیلات بانکی می‌باشد که امیدوارم به زودی تحقق یابد. وی تاکید کرد: تعریض خیابان شهیدحافظ جعفری و  24متری کنارگذر شمالی شهر اسلامشهر، در اولویت طرح‌های عمرانی شهرداری می‌باشد که، متاسفانه در خیابان حافظ تعداد اندکی از مالکان این املاک به توافق نرسیده‌اند که، به زودی با رفع مشکلات قانونی آنها شاهد تملک آنها و تعریض این معبر از تقاطع گ‌لها تا خیابان زرافشان خواهیم بود.

آمادگی  شهرداری برای تحویل گرفتن  سایت مسکن مهر اسلامشهر

نجاتی با اشاره به احداث 5هزار واحد مسکونی در سایت مسکن مهر اظهارداشت: شهرداری اسلامشهر آمادگی لازم برای تحویل گرفتن شهرک مسکن مهر و ارائه خدمات به ساکنین آن را دارد، به شرطی که اداره راه‌وشهرسازی که متولی احداث این بناهاست، ضمن تکمیل شهرک و تامین سرانه‌های رفاهی و خدماتی لازم  آن، حقوق و مطالبات شهرداری را پرداخت نماید. وی تاکید کرد: متاسفانه برای ایجاد ناحیه خدمات شهری و استقرار کارکنان شهرداری و خدمات‌رسانی به شهروندان، هیچ مکان و فضایی در نظر گرفته نشده و انتظار داریم که حداقل فضای مناسبی برای این امر فراهم شود.

نجاتی افزود: در حال حاضر شهرداری جهت رفاه حال ساکنین این شهرک اقدام به جمع‌آوری زباله‌های شهرک و ارائه خدمات به شهروندان نموده است، لذا از مسئولین و دست‌اندرکاران می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر مکانی را برای استقرار ناحیه خدمات شهری شهرداری ایجاد نمایند.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح