كميته انضباطي فوتبال يك بام و صد هوا

ورزش براي خودش داستاني دارد و فوتبال يكي از اين قصه‌هاي هزار و يك شب است. بله فوتبال؛ اين چه دنيايي است كه همه جهان را مجذوب خود كرده و آن قدر فراگير شده كه در پاره­اي از كشورها حتي جلسات كابينه دولت را تحت­الشعاع قرار داده و به تعطيلي مي­كشاند. در قاره­اي موجبات تزلزل حكومت­ها مي­شود و زماني به كمك رهبران خودكامه مي­آيد و وقتي ديگر موجبات عزاي عمومي و تخريب كشورها مي­شود. اين ورزش و سازمان آن به نام فيفا انسان را به ياد سيا CiA و ديگر سازمان­هاي جاسوسي مخرب دنياي سلطه­گر مي­­اندازد. سازماني كه رفته­رفته در امور كشوري هم دخالت مي­كند چرا و چگونه؟‌ شايد كشش و جاذبه بسيار آن و اقبال عمومي كشورها به آن باعث شده كه حتي امور سياسي را هم دستخوش دگرگوني مي­كند. تا اينجاي كار به قدرت اين ورزش اشاره شد اما اينك مي­خواهيم به داستان فوتبال در كشور خودمان بينديشيم كه شايد پا را از اين هم فراتر گذاشته باشد. القصه فوتبال در كشور ما مجموعه­اي دارد به نام فدراسيون، همچون واليبال، بسكتبال و ساير ورزش­ها كه مجموعه تمام فدراسيون­هاي ورزشي درون يك كادر قرار گرفته و حالا به نام سازمان ورزش كه چند ماهي است داراي وزارت شده است. توجه شما خواننده عزيز را به اين نكته جلب مي­كنم كه چگونه اين ورزش تا به اين اندازه در كشور ما بزرگ شده كه يك زمان رياست سازمان ورزش كه حكم معاونت رياست جمهوري را دارد به هوس مي­اندازد كه رئيس فدراسيون آن شود .در ظاهر بسيار تعجب­آور است كه بالاترين مرجع كل ورزش كشور خواسته است رئيس فدراسيون هم بشود يعني مديركل يك اداره همزمان هوس شغل بايگاني مي­كند كه اين مي­رساند كه فوتبال وراي همه ورزش­ها است.

اما سال­ها است آن قدر بي­مهري و جفا در اين ورزش ديده­ايم كه براي ما هزاران سؤال بي­جواب باقي گذاشته است. شايد تغييرات پي­در­پي مديريتي بسان خوره به جان اين ورزش همه­گير افتاده باشد. در زمان اداره فدراسيون به دست بعضي از آن رئيس فدراسيون‌ها مي­بينيم كه تعدادي از تماشاچيان به اسوه فوتبال كشور و پرسپوليس كه زماني كاپيتان تيم ملي بوده و سال­هاست در حكم مربي و مسوول باشگاه انجام وظيفه مي­كند القابي زشت و ناپسند نسبت مي‌دهند كه شايد گاه تعداد اين تماشاچيان از مرز 50هزار نفر نيز بگذرد؛ اما نه رئيس فدراسيون و نه كميته انضباطي فدراسيون هيچ عكس­المعلي نشان نمي­دهند يعني فحاشي تا به اين حد به مربي مجاز است يا در جايي ديگر آقاي گل جهان از ايران با شديدترين القاب­ها مورد بي­حرمتي قرار مي‌گيرد ولي كميته انضباطي بي­خيال از آن مي‌گذرد. زماني ديگر نيز بازيكن محبوب تيم ملي و زننده گل تاريخي به آمريكا با شديدترين كلمات مورد هتك حرمت قرار مي­گيرد يا يك داور فوتبال در شمال مورد ضرب و شتم قرار مي­گيرد اما باز هم فدراسيون خم به ابرو نمي‌آورد. از اين نمونه‌ها در فوتبال ما بسيار بوده و هست اما فدراسيون و كميته انضباطي به فكر دفاع از داور، بازيكنان و مربيان نمي‌افتند اما به يك‌باره در مسابقه پرسپوليس و داماش گيلان با داوري كه چند اشتباه تأثيرگذار دارد و نتيجه بازي را اشتباهاتش رقم مي­زند نه تنها هيچ گونه برخوردي صورت نمي‌گيرد بلكه حتي از اين تيم امتياز كم كرده و ميليون­ها طرفدار اين باشگاه را نااميد و سرخورده رها مي­كنند و اين در حالي است كه بازيكنان تيم پرسپوليس هيچ گونه حركت غيراخلاقي انجام نداده و كاپيتان آن جايزه حسن اخلاق مي­گيرد. كه به اين نوع تصميم‌گيري­ها مي­گويند يك بام و صد هوا.

اميدواريم ديگر شاهد چنين وقايع تلخي در ميادين نباشيم.

فيروز ساساني و تأسيس عيد آب ريزگان
اسداله ناظري يزدگرد دوم شانزدهمين پادشاه ساساني: بعد از پدر به تخت نشست و حملات هياطله به ايالات شمال شرقي در ايران مجالي به او نداد كه به رومي‌­ها بپردازد. در اين اوان مذهب عيسوي در ارمنستان انتشار مي‌‌يافت و يزدگرد مي‌‌خواست آنها را در مذهب زرتشتي نگاه دارد تا از ايران جدا نشوند اما خطي كه ميسروپ ارمني اختراع كرده بود(397 م) مباني ملي ارامنه را محكم نمود و آنها را به پافشاري تشويق مي‌‌كرد وزير ايران مهرنرسي اعلاميه‌‌اي منتشر و اصول مذهب عيسوي را رد كرد. رؤساي روحاني ارامنه ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح