نگاهی به اجرای کنسرت 28 اردیبهشت ماه روزبه نعمت الهی 
صدایی برای لبخند فرشته‌های کوچک زمینی

شیما هاشمی/

کنسرت روزبه نعمت اللهی در سالن بین المللی نمایشگاه‌های تهران در تاریخ 28 ام اردیبهشت ماه 1394 اجرا شد. این کنسرت در حمايت از بيماران مبتلا به سرطان تحت پوشش خیریه بهنام دهشپور برگزار شد. چه زیباست حضور در چنین کنسرتی و شنیدن نوایی هنرمندانه که با حرکتی انسان دوستانه آن هم برای فرشته‌های کوچک زمینی همراه باشد. انگار که شنیدنی‌تر است ملودی سازهایی که عاشقانه می‌نوازند تا به یاد داشته باشیم هستند کودکانی که که در پس لبخند معصومانه و مهربان‌شان دردی نهفته است که نه تنها با حمایت مالی بلکه با عشق تحمل آن شاید کمی برای‌شان آسان‌تر شود، هم خود آن‌ها و هم مادران و پدرانی که لبخند کودکشان هم برای‌شان رنج و درد است چرا که می‌دانند فقط برای خوشحالی آن‌ها است. چه زیبا هستند این فرشته‌های کوچک و چه زیباترند آنها که یادشان می‌کنند با هنر خودشان. ای کاش تعدادشان بیشتر شود کسانی که برای چنین کارهای انسان دوستانه از محبوبیت و هنرشان برای هدفی والا استفاده می‌کنند و نه از روی ریا چرا که تفاوت چنین انسان‌هایی را می‌توان از آواز نگاه‌شان فهمید، مثل روزبه نعمت الهی و نوازنده‌های گروهش که 28 اردیبهشت ماه در سالن میلاد عاشقانه خواندند و نواختند. این کنسرت روزبه نعمت الهی نیز مانند دیگر برنامه‌های او از لحاظ کیفیت و انرژی و به نمایش گذاشتن هنرشان و اجرا مثل همیشه عالی بود. روزبه نعمت‌اللهی منتخبی از قطعات چهار آلبوم «سرزمین مادری»، «هفته عاشقی»، «عمو زنجیرباف» و «داروگ» اجرا کرد. در این کنسرت‌ 12 قطعه اجرا شد که نام بعضی از قطعات زخم، من مست و تو دیوانه، خدانگهدار، ایران، بازآمدم، نفس کشیدن سخته، بی ستار، خدانگهدار و... است. سهیل بیانی‌مهر (رهبر ارکستر، گیتار)، احسان شفیعی (سرپرست ارکس‌تر، پرکاشن)، سعید جامع (درامز) گقارد آذاریان (لید گیتار)، پیام رونق (دیجی ریدو)، آ‌ترین بی‌نیاز (کیبورد) ناصر پورالحسینی (فلوت) داوود اریکه (ساکسیفون)، بهروز دهقان (بیس گیتار)، فرهاد رستمی (گیتار)، امیر دین محمدی (طبلا) و مهدی حسین‌زاده (دف) همراه با بهنام حکیم (بوزوکی) و.... به عنوان نوازنده با این خواننده پاپ همکاری کردند. در این کنسرت تعدادی از بازیگران مطرح سینمای ایران از جمله: سروش صحت، امیر نوری، ارسلان قاسمی، علی کاظمی، حمید ماهی صفت کمدین مشهور ایران و همچنین نامی عبدالهی پسر زنده یاد ناصر عبدالهی نیز حضور داشتند.

به این امید که محبوبان عرصه هنر محبوبیت‌شان را برای طرفداران‌شان با یاد کردن از آن‌هایی که همیشه زیبا هستند بیشتر کنند آن هم در یکی از مسیرهای انسانیت، که پر بودن سالن میلاد از جمعیت طرفداران روزبه و نوازندگانش تاییدی‌ست بر این خواسته و نگاه.

در کنار همه این زیبایی‌ها باز هم انتقاداتی همیشگی برای اجراهای زنده هست و همچنان امیدواریم که این نواقص حل شود از جمله تاخیر در شروع برنامه و رفت و آمدهای بسیار زیادی که نظم سالن را به هم می‌زد. افسوس که آن ساعت‌های خوب در اجرا و انرژی خوب و مثبت تماشاچیان تا آخر نمی‌ماند و هستند افرادی که دقتی به این مسئله ندارند که گروه تا آخرین لحظه برای اجرای خود تمرین‌ها و برنامه داشته‌اند و ای کاش با نشستن تا لحظه آخر که در برابر 45 دقیقه منتظر ماندن برای شروع زمان بسیار کم و غیر قابل توجهی‌‌ست، خستگی را بر چهره هنرمندانی که برای دیدن آنها در آنجا جمع شدیم نگذاریم. اما آنها که تا لحظه آخر بودند با آهنگ خاطره انگیز خلیج فارس دیدارشان را تمام کردند که تشویق‌ها و انرژی تماشاچیان نشان می‌داد هر بار از شنیدن آن چقدر لذت می‌برند. با آرزوی موفقیت برای روزبه نعمت الهی و هنرمندان دیگری مانند او و همه موسیقی دوستانی که آنها را همراهی می‌کنند. کاش هر کدام از ما بتوانیم لبخند را بر روی لبان فرشته‌های کوچک زمینی بنشانیم.

با آرزوی سلامتی برای همه عزیزانی که در بستر بیماری هستند.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: صدایی برای لبخند فرشته‌های کوچک زمینی
:: نویسندگی در آلمان مثل ایران نیست
:: حمله به شناورهای قاچاقچیان، استراتژی جدید اروپا ضد مهاجرت
:: آمد که تیم را قهرمان آسیا کند، سهمیه آسیای‌مان را هم پراند!
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 645
تاریخ : سی ام اردیبهشت
سال : 1394
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح