بهروز غریب‌پور 
سفر به دنیای نمایش عروسکی با «من از چشمانتان می‌پرسم»

«من از چشمانتان می‌پرسم» پرتره‌ای از زندگی و آثار بهروز غریب پور است و به گفته کارگردان، در این مستند سعی شده مخاطب را با دنیای نمایش عروسکی آشنا کرد. سوگل اسلامیان کارگردان فیلم مستند «من از چشمانتان می‌پرسم» درباره دلایل ساخت این مستند درباره بهروز غریب پور گفت: اولین نمایشی که روی صحنه تئاتر دیدم کاری از بهروز غریب پور بود که تاثیر بسیاری بر ذهن کودکی من گذاشته بود و تا سال‌ها با این تئاتر زندگی می‌کردم. به دنبال دریافت اینکه جادو و تاثیرگذاری کارگردانی غریب پور چیست، ساخت این مستند را آغاز کردم. نکته دیگر اینکه درباره بهروز غریب پور حرف و حدیث و نگاه موافق و مخالف بسیاری وجود دارد از همین رو سراغ هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف هنری از جمله احمدرضا احمدی، صدیق تعریف و بسیاری دیگر رفتم تا نظرات آنها را نیز بدانم.وی ادامه داد: قبل از آغاز طرح موضوع ساخت این مستند، غریب پور هیچ شناختی نسبت به من نداشت و از سوی دیگر من آدم تازه کاری بودم و پیش از «من از چشمانتان می‌پرسم» حتی یک فیلم کوتاه مستقل در کارنامه‌ام نداشتم و در عین جال این موضوع برایم اهمیت داشت تا تصویری واقعی و بی‌واسطه از هنرمندی به نمایش بگذارم که با وجود تمام موانع و مشکلات، سال‌ها در حرفه ای که به آن باور دارد، مانده و کار کرده است.

مستند من از چشمانتان می‌پرسم

اسلامیان درباره مراحل تحقیق این مستند گفت: تحقیق و پیش تولید حدود ۶ ماه طول کشید و پس از آن تصویربرداری را در چند دوره با توجه به هماهنگی با مصاحبه شوندگان و با دو گروه فنی مختلف در دوره‌ای ۶ ماهه، اما منقطع انجام دادیم. در این بین سفری به سنندج، زادگاه غریب پور داشتیم و با بیش از بیست و پنج نفر مصاحبه انجام دادیم که البته همه آنها در فیلم استفاده نشد.وی در پاسح به اینکه نظر بهروز غریب پور بعد از دیدن فیلم چه بود؟ افزود: باور کردنی نیست اما بهروز غریب پور تا کنون حتی یک فریم از فیلم را ندیده است. ناگفته نماند من این مستند را به سفارش و یا خوش آمد این هنرمند نساخته‌ام و تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا جایی که امکان دارد بی‌طرفی‌ام در قبال سوژه را حفظ کنم و چنان که از نام فیلم بر می‌آید، قضاوت را به عهده مخاطب بگذارم. این مستندساز درباره مخاطب شناسی فیلم «من از چشمانتان می‌پرسم» گفت: دو دسته تماشاگر مخاطب این فیلم هستند؛ دسته اول مخاطب عامی ‌است که با تماشای این مستند با شخصیت و زندگی هنری غریب پور آشنا می‌شود که در آشنایی این دسته از مخاطبان با هنر نمایش عروسکی این هنرمند برای من از اهمیت بسیاری برخوردار بود. در سطحی بالاتر هدفم از ساخت این مستند این بوده که به تماشاگران فضایی از شناخت و ارزیابی نمایش عروسکی ارائه کنم.

مستند من از چشمانتان می‌پرسم

این کارگردان در پایان درباره نمایش مستند «من از چشمانتان می‌پرسم» گفت: این فیلم مستند امروز سه‌شنبه  ۲۵ فروردین ساعت ۱۹:۰۰ در  تالار شهناز خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود و پس از آن توسط احمد الستی استاد و کارشناس سینما و فرهاد وراهرام به نقد گذاشته خواهد شد. همچنین هوشنگ، ارسلان و اردشیر کامکار، بهزاد عبدی، صدیق تعریف، سهراب سلیمی، رضا فیاضی، حسن دادشکر، شهرام مکری، داوود کیانیان، محمد حاتمی، اصغر همت، امیر بهزاد، قاسمعلی فراست، اتابک نادری، صادق موسوی، هنگامه مفید، زهرا صبری، مهشاد مخبری و جمعی دیگر از هنرمندان مهمان نمایش مستند «من از چشمانتان می‌پرسم» هستند.علاوه بر سوگل اسلامیان به عنوان نویسنده و کارگردان، علیرضا همتی تدوین، حسین قاضی‌زاده تصویربردار، بهزاد عبدی آهنگساز دیگر عوامل تولید مستند پرتره «من از چشمانتان می‌پرسم» بوده‌اند.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: مینی‌مال؛ برشی ناگهانی از زندگی‌ است
:: سفر به دنیای نمایش عروسکی با «من از چشمانتان می‌پرسم»
:: روابط عمومی ‌یا روابط با عموم مردم
:: تخت جمشید برنده جایزه بین المللی جشن مهمان نوازی شد
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 617
تاریخ : بیست و ششم فروردین
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح