گفت‌و‌گو با رئیس هیات‌ مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر به بهانه روز زن 
در تألیف کتاب با موضوع زن نیازسنجی نکرده‌ایم

مریم جدلی، با انتقاد از تولید آثار مشابه درباره شخصیت حضرت زهرا (س) گفت: ضرورت نیازسنجی در حوزه نشر با موضوع زن براساس تحقیقات علمی ‌و دانشگاهی احساس می‌شود. جدلی در گفت‌و‌گو با ایبنا درباره وضعیت نشر حوزه زنان اظهار کرد: در حوزه نشر با موضوع زن، فعالیت‌های مطلوبی صورت می‌گیرد، اما این فعالیت‌‌ها بیشتر در ترجمه کتاب‌ نمود پیدا کرده که انتقال دیدگاه‌های جوامع مختلف را به دنبال دارد. وی افزود:‌ اگر بتوانیم با توجه به فرهنگ اسلامی- ایرانی فعالیت‌های پژوهشی انجام دهیم و کتاب‌های جدیدی ارائه کنیم، شاید بتوان در این حوزه به عرصه‌های جهانی نیز نگاه کرد. نتیجه این رویکرد، دریافت بازخورد‌‌های صاحبنظران دیگر کشو‌رهاست که زمینه‌ساز تحقیقات گسترده در حوزه زنان و حتی قابل ارائه در نمایشگاه‌‌های بین‌‌المللی مانند فرانکفورت خواهد شد.

لزوم معرفی زندگی زنان فرهیخته و مادران نمونه

جدلی عنوان کرد: معرفی زندگی زنان فرهیخته و مادران نمونه، از جمله مسائلی است که می‌تواند موضوع بسیاری از کتاب‌های این حوزه باشد. بررسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) از دیگر موضوعات تألیف کتاب است، این در حالی است که بیشتر کتاب‌های این بخش با محتوایی مشابه تولید شده‌اند. مدیر انتشارات نغمه نواندیش، در ادامه با تأکید بر لزوم ترجمه کتاب‌ در حوزه زنان گفت: با توجه به سابقه و میزان آشنایی‌ام با کتاب‌های حوزه زنان، به‌نظر می‌رسد کتاب‌های این بخش بیشتر ما باید با فرهنگ خودمان نسبت به تولید کتاب اقدام کنیم. البته این بدان معنا نیست که به دیدگاه نویسندگان خارجی نسبت به موضوع زنان بی‌توجه باشیم. به مقوله برابری اجتماعی زنان با مردان تأکید دارند؛ نگاهی که محصول برداشت از فرهنگ غرب است. ما باید با فرهنگ خودمان به تولید کتاب اقدام کنیم؛ البته این بدان معنا نیست که به دیدگاه نویسندگان خارجی به موضوع زنان بی‌توجه باشیم. از سوی دیگر توجه به دیدگاه‌های متنوع درباره زنان نباید منجر به ایجاد نگاه تک بعدی شود.

احیاء نظام خانواده، از اهداف انجمن است

وی با اشاره به هدف انجمن فرهنگی زنان ناشر در احیاء و اعتلای ارزش‌های فرهنگی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن، احیاء نظام خانواده است، اما برای ارائه یک اثر بر پایه‌های پژوهش‌های علمی ‌با موضوع زنان، نیازمند برنامه‌ریزی‌های بیشتری هستیم. رونمایی از کتاب «اصول حوا (هویت جدید زنانگی)» در اواخر سال 93 به دنبال تقویت این هدف صورت گرفت. جدلی در ادامه درباره لزوم تولید کتاب بر پایه پژوهش‌های علمی‌ افزود: اصلی‌ترین نکته در امر پژوهش در حوزه تولید کتاب، لزوم نیاز‌سنجی براساس موازین فرهنگی کشورمان، پیش از تولید کتاب است.

تاثیر رسانه بر بالا بردن سطح مطالعه

رئیس هیأت‌ مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر با تأکید بر لزوم نیازسنجی پیش از تولید کتاب اظهار کرد: تشکیل مجموعه‌ای از نهاد‌های مختلف مانند سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و تشکل‌های مردمی ‌حوزه زنان، می‌تواند در شناسایی نیاز‌های مخاطبان به ناشران، نویسندگان و مترجمان نقش‌‌آفرین باشد. مدیر انتشارات نغمه نواندیش، در ادامه درباره تأثیر زنان در افزایش میزان مطالعه در خانواده گفت: آموزش از طریق رسانه‌های مختلف، اصلی‌ترین ابزار مؤثر در زمینه افزایش میزان مطالعه است. مشاهده شده مادرانی که اهل مطالعه هستند، فرزندان اهل کتاب تربیت می‌کنند. شاهد برنامه‌ریزی مادری بودم که حتی در سفر، زمانی برای کتاب درنظر گرفته بود. اگر برای کتاب، مانند دیگر کالاهای مصرفی ارزش قائل شویم، مطالعه جایگاه خود را در خانواده‌ها پیدا خواهد کرد.

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: با لباس سیاست نمی‌شود کار رسانه‌ای انجام داد
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در همایش «مسائل مطبوعات کودک و نوجوان»، آینده این اقدام را روشن دانست و همچنین توجه به نشریات کودک و نوجوان و مقوله مطبوعات این حوزه را از اولویت‌های سیاست‌گذاری وزارت ارشاد تلقی کرد.به گزارش ایسنا، دکتر حسین انتظامی که صبح چهارشنبه، در مراسم همایش مسائل مطبوعات کودک و نوجوان در کنار روزنامه‌نگاران، نویسندگان و اساتید دانشگاه حاضر شده بود، درباره اهمیت دادن به نشریات کودک و نوجوان، نقش و تأثیرات نشریات کودک و نوجوان و همچنین توجه مسوولان به این ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: از دختربچه تا مادربزرگ را بازی کرده‌ام
:: آیا امسال ساعت کاری زنان شاغل کم می‌شود؟
:: در تألیف کتاب با موضوع زن نیازسنجی نکرده‌ایم
:: صدای مادرانه‌ای که در گوش‌ها باقی ماند
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 613
تاریخ : بیست و دوم فروردین هزارو سیصدو نود و چهار
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح