تحرک کشورها برای گسترش گردشگری حلال 60 میلیارد دلار درآمد گردشگری حلال در سال 2014

گروه جامعه/در حالی که کشورما به طور اتوماتیک مستعد تنها جذب گردشگری حلال است دیگر کشورها تحرک گسترده‌ای برای گسترش این بخش از توریسم انجام داده‌اند. صنعت60 میلیاردی گردشگری حلال، واکنش کشورهای اسلامی‌برای جذب گردشگران عرب در برابر اسلام هراسی کشورهای غربی است. به گزارش عرب نیوز به نقل از"ابراهیم راشد" یکی از متخصصان گردشگری درصنعت گردشگری حلال این کشور، منطقه خلیج فارس شاهد رشد چشمگیری درصنعت توریسم حلال است و درسطح جهانی سال گذشته بیش از 60 میلیارد دلار درآمد تولید کرده است. کشورهایی چون ژاپن و ایتالیا واسترالیا با توجه به رشد فزاینده این صنعت دست به ایجاد انواع امکانات و وب سایت‌های ویژه مسلمانان زده‌اند. این گزارش تلاش کشورهای ترکیه، مالزی، دبی، اردن وتونس و دیگر کشورهای اسلامی‌برای توسعه گردشگری حلال را نیز نوعی تلاش برای استفاده از فرصت به‌دست آمده برای جذب گردشگران مسلمان دانسته است که در کشورهای دیگر جهان به دلیل اسلام هراسی در کشورهای غربی با سخت گیری‌های متعددی مواجه هستند. عبدالله صافی مدیر یکی ایز آژانس‌های تورگردانی که بسته‌های گردشگری حلال عرضه می‌کند، نیز عقیده دارد که تلاش کشورهای ترکیه، مالزی، دبی، اردن وتونس و دیگر کشورهای اسلامی‌برای توسعه گردشگری حلال، واکنش به سخت گیری کشورهای دیگر جهان نسبت به گردشگران مسلمان به دلیل اسلام هراسی در کشورهای غربی است. گردشگری اسلامی‌درحدود 10درصد از کل بازار گردشگری جهانی را دراختیار دارد ولی با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است. انتظار می‌رود که گردشگر خاورمیانه و کشورهای اسلامی‌در سال جدید میلادی – 2015 – به میزان 20 درصد افزایش یابد. این گزارش یادآور شده است که همزمان با رشد گردشگری حلال، موسسات تورگردانی مرتبط با گردشگران مسلمان درکشورهای عرب، نسبت به ثبت نام مسافران خود در هواپیماهایی توجه دارند که ازصرف الکل و گوشت خوک خودداری می‌کنند و مکان‌های ویژه نماز و نیز نسخه‌هایی از قرآن کریم دراختیار مسافران خود قرار می‌دهند و مسافران زن و مرد را ازهم جدا می‌کنند. گردشگری سعودی درشرایطی که گردشگران عربستان سعودی با صرف سالانه 6.7 میلیارد دلار و امارات با صرف پولی بالغ بر 4.9 میلیارد دلار سالانه به عنوان ولخرج‌ترین گردشگران جهان شناخته شده‌اند. این حجم بالای درآمد انگیزه قدرتمندی برای کشورهای اسلامی‌دیگر است تا با سهم خود را دربازار گردشگری حلال افزایش دهند.

ترکیه به دنبال کسب سهم بیشتر از بازار گردشگری حلال

ترکیه که اکنون پنجمین کشور برتر توریسم حلال است قصد دارد برای جذب میلیاردهای لیره بیشتر از این بازار پرسود جهانی از کشورهای رقیب چون مالزی و سنگاپور پیشی بگیرد. طبق آخرین تحقیقات انجام شده ترکیه که اکنون مقام پنجم را در جدول برترین‌های گردشگری حلال دارد، گام‌های خود را برای افزایش سهم خود ازاین بازار پرسود جهانی تسریع کرده است. طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی اتحادیه هتلداران منطقه مدیترانه 75 هتل در این کشور خود را در تبلیغات به عنوان یک هتل اسلامی‌معرفی می‌کنند که با روسری و حجاب زنان مخالفتی ندارند و همچنین غذای حلال فراهم می‌کنند. طبق همین گزارش تعداد هتل‌هایی که برای گردشگران خارجی در ترکیه غذای حلال فراهم می‌کنند با توجه به اهمیت آن در سبک زندگی اسلامی‌به سرعت رشد یافته است.

کره جنوبی در صدد جذب گردشگران مسلمان است

با ایجاد امکانات تازه ویژه غذای حلال و اجرای وظایف مذهبی، کره جنوبی در صدد جذب گردشگران مسلمان است. با افزایش تعداد گردشگران مسلمان درمقاصد گردشگری مهم جهان، پس از ترکیه، ژاپن و استرالیا، این بار کره جنوبی با تمرکز بر صنعت غذای حلال، در صدد جذب گردشگران مسلمان است. مقامات گردشگری کره جنوبی با اجرای برنامه‌های گسترده‌ای درصدد جذب گردشگران مسلمان به ویژه از کشورهای مسلمان منطقه همانند اندونزی و مالزی هستند.

دور خیز تایلند

نهاد گردشگری تایلند TAT امسال در هشتمین نمایشگاه بین المللی هتلداری، گردشگری و خدمات وابسته حضور داشت. در این راستا طی برگزاری نشستی صمیمی‌با اصحاب رسانه که با حضور «کریج کامسون» کاردار و وزیر مختار تایلند، «چالمارسک سورانت» مدیر بخش گردشگری دوبی و خاورمیانه تایلند و «چارکرین اوراتیپ سویکول» (شاکیر) رایزن و کنسول برگزار شد به ارائه گزارشاتی از وضعیت گردشگری تایلند پرداختند. با توجه به افزایش روز افزون مسلمانان  جهان که سبب شده تا تعداد آنها به حدود یک میلیارد نفر برسد، توسعه گردشگری حلال و جذب گردشگران مسلمان در برنامه توسعه گردشگری بسیاری از کشورها از جمله تایلند قرار گرفته است. چنانکه این کشور در میان 10مقصد دوستدار گردشگران مسلمان در جهان برگزیده شده است.

سهم ایران

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ایران می‌تواند  مقصد گردشگری حلال در جهان باشد، چون در ایران تمام مسایل اخلاقی مورد توجه مسلمانان جهان رعایت می‌شود. مسعود سلطانی فر با اعلام این مطلب افزود: دولت در چند  وقت گذشته با تغییر ادبیات خود توانسته است علاقه‌مندی گردشگران خارجی را برای حضور در کشورمان افزایش دهد. وی افزود: احترام به فرهنگ ایرانی مورد توجه گردشگران خارجی ورودی به کشور بوده و موردی از ناهنجاری‌های فرهنگی از سوی گردشگران ورودی وجود نداشته است. سلطانی فر گفت: صنعت گردشگری صنعت پر رونقی است به گونه‌ای که در سال گذشته یک میلیارد و 187میلیون گردشگر در جهان جابه جا شده‌اند که سهم ایران فقط چهار و نیم میلیون نفر بوده است. وی اظهار کرد: سهم ایران از گردشگران خارجی در سال گذشته بسیار ناچیز بوده و تنها نیم درصد از درآمد حاصل از این صنعت نصیب کشور ما شده است.

 

 
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: تحرک کشورها برای گسترش گردشگری حلال 60 میلیارد دلار درآمد گردشگری حلال در سال 2014
:: افشین قطبی: برای 21 بازی به پرسپولیس برنامه دادم؛ تا فینال لیگ قهرمانان!
:: نگاهی آماری به جشنواره‌های فیلم و موسیقی فجر / اسمِ رمز: کمبود بودجه
:: تأکید قصه‌گوهای خارجی بر استفاده از متون کهن
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 582
تاریخ : سی ام بهمن ماه سال هزار و سیصد و نود و سه
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح