سخنگوی دولت خبر داد 
اختصاص 4.7 میلیارد دلار برای گازرسانی روستاها و شهرها

سخنگوی دولت با بیان این که شورای اقتصاد برای رفع محرومیت‌ها و افزایش تولید در روستاها و شهرها مصوبه‌ای را تصویب کرد، گفت: براساس مصوبه دولت، وزارت نفت با اختصاص 4.7 میلیارد دلار به تمامی‌ روستاها و شهرهای فاقد گاز را گازرسانی می‌کند. محمدباقر نوبخت در پایان جلسه چهارشنبه هیات دولت در نشست خبری افزود: به این ترتیب تمام روستاهایی که حداقل 20 خانوار یا 100 نفر جمعیت داشته باشند، مشمول این مصوبه می‌شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت وی ادامه داد: برای گازرسانی به این روستاها وزارت نفت از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند تا به بیش از دو میلیون و 363 هزار خانوار گازرسانی انجام شود.

سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری

سخنگوی دولت مصوبه دیگر شورای اقتصاد را سرمایه گذاری بالغ بر 15 میلیارد دلاری برای ایجاد ظرفیت تولید و فرآورش بیش از 550 هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد و گفت: این سرمایه گذاری مربوط به میادین آزادگان شمالی، جنوبی، یاران جنوبی و خط انتقال آنها به پایانه‌های صادراتی است. نوبخت خاطرنشان کرد: طبیعی است که کشورهای دارای منابع نفت و میعانات گازی باید بتوانند از حقوق قانونی خود استفاده کنند. وی همچنین اظهار داشت: برای این که پس از رفع تحریم‌ها مشکل تولید نداشته باشیم، لازم است مقدمات و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم. تشکیل جلسات مشترک دولت و مجلس برای روشن شدن مسایل موثرتر از طرح آن در رسانه‌ها است. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این نشست خبری به جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس صندوق توسعه ملی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس و دادستان دیوان محاسبات اشاره کرد و افزود: این جلسه بار دیگر نشان داد که به جای طرح مسایل حقوقی و کارشناسی در سطح عمومی‌باید به برگزاری جلساتی معطوف شود که طرفین حرف‌های هم را مستقیما بشنوند. نوبخت تاکید کرد: برگزاری این جلسات موثرتر خواهد بود تا این که به رسانه‌ها واگذار شود. وی ادامه داد: اگر تردیدی درباره مسایلی وجود دارد باید طرفین به مذاکره بنشینند تا به مسایلی که در آن هیچ خلاف قانونی یا رویه و تخلفی صورت نگرفته و تردید وجود دارد، بررسی شود. معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه مشترک بیانیه‌ای صادر شد که متاسفانه برخی از رسانه‌ها عبارات آن را صحیح منعکس نکردند که از نظر حقوقی معانی متفاوتی پیدا می‌کند. نوبخت با یادآوری این که احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، غلامرضا تاجگردون و الیاس نادران در این جلسه مشترک حضور داشتند، تاکید کرد: جملات و کلماتی در بیانیه مشترک انتخاب و استفاده شد که با دقت به مفاهیم و مضامین حقوقی آن واقعیت را به صورت صریح و شفاف بیان کند. وی اضافه کرد: برخی از رسانه‌ها با نمایندگانی مصاحبه کردند که عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نبودند، قرار بود سخنگوی این کمیسیون بیانیه را منتشر کند لذا از رسانه‌ها انتظار داریم حال که مساله با شفافیت و توافق برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی ‌حل شده است به تشویش اذهان عمومی ‌نپردازند. سخنگوی دولت از درایت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تشکر و بار دیگر تاکید کرد: چقدر خوب است به جای طرح موضوع حقوقی، کارشناسی و تخصصی در محافل رسانه‌ای آنها را در جلسات تخصصی و محافل رسمی‌حل و فصل کنیم.

تحریم‌های جدید، علامت منفی آمریکا

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که نگاه دولت به اعمال تحریم‌های جدید چیست؟ گفت: این تحریم‌ها را مردود می‌دانیم حتی اگر توجیه شود که تحریم‌های جدیدی نیست اما علامت منفی است که آمریکایی‌ها می‌دهند؛ تحریم‌ها را غیرقانونی و نادرست می‌دانیم.

ادامه سخنگویی دولت

نوبخت همچنین درباره ادامه سخنگویی دولت با توجه به مسوولیت جدید ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار داشت: تغییری در حوزه کاری پیش آمده که در واقع ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرمایه نیروی انسانی رییس جمهوری است اما سخنگویی شغل دیگری محسوب نمی‌شود. وی ادامه داد: اگرچه فکر می‌کنم سخنگویی دولت کار دشوارتری است اما کاری که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می‌شود کاری تخصصی است که از سال‌های گذشته و در زمان نمایندگی مجلس به آن پرداخته‌ایم. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: سخنگویی، امانتداری جمعی است که کلمات نسنجیده در آن می‌تواند باعث تضییع حقوق و تکدر برخی شود به همین جهت کار دشواری است اما زمانبر نیست.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: امیدوارترین و نا امیدترین مردم دنیا اهل کدام کشورها هستند؟
:: 50 درصد از امکانات این مرکز متعلق به زنان ، معلولین و نوجوانان محروم است
:: حاتم‌بخشی از جیب مردم برای سفارشی‌سازی
:: اختصاص 4.7 میلیارد دلار برای گازرسانی روستاها و شهرها
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 541
تاریخ : یازدهم دی ماه هزارو سیصدو نود و سه
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح