|
|
تفاهم نیکو ایرانخودرو، دانشگاهها
|
|
در عصر کنونی که به عصر ارتباطات معروف شده تعامل و مراودات رکن اساسی زندگی اجتماعی را رقم میزند، خودمحوریها جای خود را به تفکر جمعی سپرده است و منها در صحنه روزگار جایی ندارند. هر چه هست با هم و با هم بودن است، برای رسیدن به این طرز فکر سالها زمان سپری شده تا آدمیان به این باور برسند که یک دست صدا ندارد و صدای رسا و حقیقی از تجمع و برخورد اندیشهها حاصل میگردد. بحث امروز ما راجع به شرکت عظیم ایرانخودرو است که به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدی کشور با 60هزار نیروی مستقیم و هزاران نیروی غیرمستقیم بار عظیمی از مصرف داخلی کشور و بعضا پارهای از کشورهای دوست و همجوار را بر عهده دارد. این شرکت برای نخستین بار در کشور با امضای تفاهمنامه ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی با دانشگاههای صنعتی شریف و امیرکبیر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری 2 نیروی بزرگ علمی و اجرایی در کنار هم قرار گرفتهاند که به یقین حاصل آن منجر به توانمندیهایی میشود که علاوه بر رسیدن به تولید محصول جدید تقویت 2بخش صنعت و دانشگاه را در پی خواهد داشت. در این میان شرکت ایرانخودرو که نزدیک به 60هزار نفر در آن مشغول به فعالیت هستند و روزانه بیش از دو هزار خودرو در این شرکت تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه میشود از پتانسیل نیروی کارآمد علمی بهره خواهد برد و دانشگاههای طرف قرارداد هم وارد شئون مختلف میگردند که در حقیقت علوم آموخته شده درون دانشگاهی تبدیل به کارآفرینی و خلاقیت میگردد و از طرف تجمع این دو نهاد پژوهشهای ثمربخشی را به دنبال خواهد داشت و این امری است نیکو و پسندیده که ما همچون کشورهای پیشرفته امر پژوهش را جدی گرفته و علم و عمل را با هم سازش و آشتی بدهیم. حاصل این تفاهم کیفیت برتر تولید را به دنبال دارد و وقتی تولید داخل به استانداردهای جهانی نزدیک باشد به یقین میتواند به میزان زیادی ما را از واردات خودروی خارجی بینیاز گرداند، که خود در دو زمینه باعث تقویت زیربنای اقتصادی کشور عزیزمان ایران خواهد شد. نخست از خروج میزان زیادی ارز به خارج از کشور جلوگیری میکند و سپس تولید خوب ما را صاحب مشتریان زیادی از کشورهای دیگر میکند که به میزان زیادی ارز وارد کشور میکند که در هر دو مورد تقویت اقتصاد کشور را باعث میشود. لازم به ذکر است ساخت خودروهای برقی صرفهجویی در مصرف انرژی و سالمسازی زیستمحیطی را به همراه دارد. یک نگاه آماری به این تولیدات نشان میدهد در سال2010 فقط 25هزار نوع از این ماشینها تولید شده که این تعداد در سال 2011 به 80هزار و سال 2012 به دویستهزار دستگاه افزایش پیدا کرده است و در سال 2013 با یک افزایش 100درصدی به رقم 405هزار دستگاه رسیده است که میتوان گفت با افزایش تیراژ تولید و کاهش قیمت باطری در سالهای آینده انقلابی اساسی در تیراژ تولید انواع خودرو در جهان و به تبع آن در ایران به وجود بیاید.
|
|
|
|
مطالب دیگر این شماره
|
|
|
|
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : |
شماره 715 |
تاریخ : |
بیست و هفتم مردادماه |
سال : |
1394 |
|
|
|
پر بازدید ها |
|
|
پیوند ها |
|
|
|
|