ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

رسول اکرم(ص) و اولیای دین همواره انسان را سفارش به بردباری و گذشت می‌کنند. سفارشاتی از این دست توسط مولای متقیان‌(ع) و سایر امامان و پیشوایان دینی شده است که مردم نجیب و خداجوی مسلمان ایران آن را آویزه گوش کرده‌اند. در مقابل فراز یا گفته‌هایی با نگاه دیگری توسط شعرا و شخصیت‌های مورد قبول جامعه عنوان شده که بعضی وقت‌ها ما را بر سر دو راهی قرار می‌دهد، از جمله اینکه «ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر مستمندان» یا «لطف حق با تو مداراها کند چون که از حد بگذرد رسوا کند». این مقدمه را به خاطر رفتار و اعمال عربستانی‌های وهابی گفتیم تا به اصل مطلب برسیم. چند صباحی است شاهان و شاهزادگان عربستان پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و مرتکب عملیاتی می‌شوند که عاقبتش نابودی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید دفاع عربستان را به خاک مالید و به آنان گفت:

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست                   عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

به اینان باید فهماند که دلارهای نفتی و کبر سن نباید عقل و هوش شما را زایل کند. وقت آنست که کشورهای اسلامی حرمین شریفین یا کعبه خانه امن الهی و مراسم حج را از دست حاکمان عربستان درآورده و به صورت شورایی آن را اداره نمایند، مگر نه آنست که آن را کعبه مسلمین می‌دانیم؟ مگر آن را خانه خدا نمی‌دانیم؟‌ که حتماً چنین است پس چگونه آن را به دست خاندان سعودی سپرده‌ایم که حاکمان آن با دلارهای بی‌شماری که هر ساله زوار به این خاندان می‌دهند و فروش نفت و درآمدهای هنگفت آن را شاهزادگان عرب در قمارخانه و کازینوهای اروپا و آمریکایی به مصرف می‌رسانند و اخیراً نیز با همین پول‌ها و به کمک هواپیماهای غول‌پیکر آمریکا و اروپا وهابیون حاکم آن مردم مسلمان و زنان و کودکان بی‌گناه یمنی را بمباران کرده و به خاک و خون می‌کشند. آیا می‌شود برادرکش‌ها را مسلمان خواند؟ در کجای دین مبین ما برادرکشی جایز شمرده شده؟ سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر کجایند؟ متأسفانه بی‌تفاوتی‌ها باعث شده که اعمال ددمنشانه عربستان را کشورهایی چون ترکیه، مصر، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تایید کنند و حالا به فکر همکاری با وهابیون افتاده‌اند و اما در هفته گذشته شاهد بودیم که مامورین فرودگاه بین‌المللی این کشور با حرکت کثیف و غیراخلاقی خود موجبات آزار دو نوجوان ایرانی را فراهم کردند که دل همه مردم ما را به درد آورد و موجب خدشه‌دار شدن احساسات و غیرت ملت ایران شد تا جایی که آیت‌العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این رویداد مسئولان دولتی را خطاب قرار داده که نیاز است به حج مستحب برویم‌؟ آیا لازم است که هر توهینی را بشنویم تا یک امر مستحب را به جا بیاوریم؟ این چنین حرکاتی در فرودگاه بین‌المللی عربستان و ناتوانی دولت عربستان در ایجاد امنیت زوار ایجاب می‌کند که یک نیروی امنیتی از بین کشورهای مسلمان جهان، کلیه امور مربوط به زیارت حرمین شریفین را عهده‌دار شوند. همچنین مردم انتظار دارند دولت تدبیر و امید و وزارت امور خارجه بیش از این مدارا نکرده و در این برهه حساس و از هر طریق ممکن با این بی‌حرمتی برخورد قاطع نمایند و مسئولین حج و زیارت هم برای یک‌بار هم که شده برای یک مدت طولانی از اعزام کاروان‌های حج عمره ممانعت کرده تا این به اصطلاح خادم حرمین شریفین به سر عقل بیاید.

داریوش مطلبی: حذف بخش‌های اصلی فیپا تبعات منفی بسیاری دارد
داریوش مطلبی سردبیر فصلنامه نقد کتاب در واکنش به ارائه طرح «فیپای مختصر» از سوی کتابخانه ملی گفت: حذف بخش‌های اصلی فیپا را که تهیه آنها به دانش تخصصی کتابداری و اطلاع‌رسانی نیاز دارد اصلا به صلاح جامعه کتابخوان، صنعت نشر و دنیای کتابداری نمی‌دانم و معتقدم که این طرح تبعات منفی بسیاری برای کتابخانه‌ها خواهد داشت. داریوش مطلبی در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به ضرورت صدور فیپا یا CIP در ایران و همینطور سایر نقاط دنیا گفت: ما کتابخانه‌های بسیاری در مناطق مختلف کشور داریم که کتابدار متخصص ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: دعوا بر سر ارثیه سه میلیاردی
:: منافع انحصارگران سیگار دود شد
:: افت ۹ میلیون نفری جمعیت ایران تا سال ۲۱۰۰ میلادی
:: کاری کنید این سفر آخرتان نباشد
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 715
تاریخ : بیست و هفتم مردادماه
سال : 1394
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح