وعده جایگزینی تاکسی‌ها با خودرو‌های یورو 5 
تهران شهری با 14 هزار تاکسی فرسوده

گروه جامعه/اگر سری به مناطق مرکزی شهر تهران بزنید بی وقفه در میابید که هسته مرکزی شهر که در طرح ترافیک نیز هست در تسلط انواع و اقسام تاکسی قرار دارد. این تاکسی‌ها که حدود 60 تا 70 در صد آنان فرسوده و دارای احتراق ناقص‌اند هوای تهران را بسیار بیش از پیش آلوده کرده‌اند. اما به راستی کی قرار است این آلوده کنندگان سیار ساماندهی شده و هوای تهران یکی از عوامل آلوده کننده‌اش را به فراموشی بسپارد. بنا بر گزارش‌ها خودروهای دارای استاندارد یورو ٥ که مصرف سوخت پایینی دارند براساس مصوبه ١٤ دیماه امسال شورای ترافیک شهر تهران، قرار است به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرند. یک مقام مسئول در سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که موضوع از رده خارج کردن تاکسی‌های فرسوده تهران از اسفند ماه سال گذشته مجددا آغاز شده است، گفت: متاسفانه موضوع از رده خارج کردن تاکسی‌های فرسوده تهران در سال ٩١ مدتی متوقف شد، اما از اسفند ماه سال ٩٢ مجددا نوسازی این ناوگان آغاز شده است. به گزارش شانا وی با بیان این‌که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت باید به تعهدات خود در رابطه با از رده خارج کردن تاکسی‌های فرسوده تهران عمل کند، افزود: به دلیل برخی مشکلات پیش آمده میان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و شرکت‌های خودروساز، بسیاری از رانندگان تاکسی نتوانستند خودروی فرسوده خود را در زمان تعیین شده اسقاط کنند.

نوسازی ٣٢٠٠ تاکسی فرسوده

این مقام مسئول در سازمان تاکسیرانی شهر تهران، با اعلام این‌که تا چندی پیش حدود ١٧ هزار تاکسی فرسوده در تهران تردد می‌کرد، تصریح کرد: از این ١٧ هزار تاکسی فرسوده، ٣ هزار و ٢١١ دستگاه خودرو نوسازی شده و در اختیار رانندگان قرار گرفته است. وی در ادامه به موضوع عدم تردد تاکسی پیکان در سال ٩٤ در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون ٦ تا ٧ هزار تاکسی پیکان فرسوده در سطح شهر تهران تردد می‌کند که با تمهیدات در نظر گرفته شده این تعداد تاکسی یا باید از رده خارج شود و یا دیگر امکان سرویس دهی به شهروندان تهرانی را ندارند. این مقام مسئول افزود: یک دستگاه تاکسی پیکان فرسوده به اندازه ٣٠ دستگاه خودروی یورو٤ آلایندگی تولید می‌کند، بنابراین می‌توان گفت با از رده خارج کردن یک دستگاه تاکسی پیکان، ٣٠ خودرو می‌تواند در شهر تردد کند. وی به مشکلات پیش آمده بین ایران خودرو و ستاد حمل و نقل و سوخت اشاره و تصریح کرد: در صورتی که این مشکلات مرتفع نشود ما می‌توانیم از محصولات سایپا که دارای استاندارد یورو٤ و ٥ هستند برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران استفاده کنیم. این مقام مسئول عنوان کرد: براساس مصوبه ١٤ دیماه امسال شورای ترافیک شهر تهران، قرار است خودروهای دارای استاندارد یورو٥ که مصرف سوخت پایینی نیز دارند به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرند.

 

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: رابطه دوستانه سینمای جهان و بِرندها در سال 2014
:: جی کی رولینگ، چگونه به اینجا رسید؟
:: تهران شهری با 14 هزار تاکسی فرسوده
:: عیدی و پاداش آخر سال کارکنان و بازنشستگان دولت 603 هزارو 500 تومان
 
8 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره : شماره 571
تاریخ : شانزدهم بهمن هزار و سیصد و نود وسه
سال : 1393
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
اخبار
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح