يادداشتي به مناسبت سالگرد شهداي اصحاب رسانه

نرگس خيرخواه

بسم ربّ الشهداء والصّديقين- نوشتن براي آنان كه راه روشن را برگزيده بودند، چه دشوار است. خرقه‌گوياني كه بارها از خرقه‌پوشان شهادت و پيش‌قراولان عزّت و عنايت الهي، براي مردم شهيدپرور سخن گفته بودند. سخناني از جنس ابر و خورشيد، باران و عروج، مهرباني و خلوص و سرانجام گذشت از جان و شهادت.

لبيك‌گويان كاروان شهيدان رسانه ملي، با كلام خود از روز نخست عهد شهادت بسته بودند زيرا محبوبيت و جاودنگي‌اشان را در معامله با خدا به دست مي‌آوردند، حاصلي با دوام و ابدي.

شهيد حميدرضا خيرخواه از اين كاروان بود. رسانه‌شناسي كه به عنوان تهيه‌كننده، كارگردان، خبرنگار و مجري باسابقه كشور بزرگ ايران، بارها عاشقانه و خالصانه از امام حسين عليه‌السلام و اهل بيت عليهم‌السلام و شهيد و شهادت گفته بود، خود به مقام والاي شهادت كه شايستگي واقعي‌اش را داشت نائل شد. برنامه‌ها و گزارش‌هايش در رسانه ملي (در شبكه تهران، شبكه جهاني جام‌جم،‌ شبكه‌هاي اول، دوم و سوم سيما و از جمله برنامه صبح بخير ايران) در خاطرمان هست و خاطره‌ي صميميت و اخلاص كم‌نظيرش در يادهامان زنده است. شهيد حميدرضا خيرخواه و يارانش در گذر ايام يافته بودند كه از اين راه، راه سرخ شهادت، راه سرنهادن در ركاب و مسير ولايت و آماده بودن براي عرش و رضاي الهي است كه مي‌توان خدمت صادقانه كرد و چون ستاره بر آسمان هستي درخشيد. و با اين يقين، شهيد حميدرضا خيرخواه و يارانش دل و جان خويش را براي ابد بيمه كردند. آنان از خطر و بيم راه نهراسيدند، آنها در آتش عشقشان به ميهن و مردم سوختند و بر خوبي‌ها و دل‌پاكي‌هاشان در پيام‌رساني و امانت‌داري رسانه‌اي، صحه گذاشتند. شهيد حميدرضا خيرخواه و يارانش از خانواده‌ي بزرگ صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، به آسمان الهي پركشيدند و هر 15 آذر، داغشان را در دلمان تازه مي‌كنند، اما در كنار آن آهي و غبطه‌اي هم برايمان مي‌گذارند كه چه خوشبخت‌اند شهيدان رسانه‌ي ملي كه در قاب تصوير و صدا محبوبيت نجستند، بلكه در پيشگاه خداي ملتي بزرگ و شهادت‌طلب جام شهادت نوشيدند.

پيام آنان هم براي ما يكي است، هماني است كه بارها از زبان همراهان و همكاران و خود آنها شنيده‌ايم و ديده‌ايم؛ حافظ اسلام و ايران و پيرو ولايت و دين رسول خدا صلي‌ا.. عليه و آله و سلم باشيم؛ كه آنان نيز رهسپار پوشش برنامه‌اي و پيام‌رساني مانور ولايت بودند كه همراه مدافعان ارتش جمهوري اسلامي ايران و اصحاب قلم در سانحه‌ي هوايي سقوط هواپيماي 130-C  15/آذر/ 1384 به شهادت رسيدند.

 پانزدهم آذر مصادف است با هفتمين سال آسماني شدن شهيد حميدرضا خيرخواه و يارانش؛

يادشان گرامي است و خاطره‌اشان جاودان، كه آنان شهيدان عرصه فرهنگ و هنر و رشادت و تربيت اسلامي‌اند.

هرچند همچو گل همه بر باد رفته‌اند

هرگز گمان مدار كه از ياد رفته‌اند

جاي دريغ نيست بر ايشان كه اين گروه

با عزم آهنين و دل شاد رفته‌اند

(صلواتي هديه ما تقديم به روح پر فتوحشان)- آذرماه 1391 

سفرهای استانی روحانی مراسم استقبال و دیدار مردمی ‌ندارد
مشاور و رئیس حوزه معاونت اجرائی رئیس‌جمهور، با تشریح جزئیات سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: سفرهای استانی از خراسان‌رضوی شروع می‌شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمال می‌دهم تا پایان محرم این سفر انجام شود. محسن بهرامی ‌در گفتگو با مهر، در مورد جزئیات سفرهای استانی دولت یازدهم گفت: با توجه به نظر رئیس‌جمهور محترم سفرهای استانی در حال برنامه‌ریزی است و اولین سفر از استان خراسان‌رضوی و از بارگاه ثامن‌الائمه شروع می‌شود. وی با بیان اینکه حوزه معاونت اجرایی در حال برنامه‌ریزی محتوایی سفرهای استانی است، گفت: سفرهای استانی ...
اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل
کمیته اضطرارآلودگی هوای تهران، فروش آرم روزانه و هفتگی ترافیک، تردد اتوبوس‌های آلاینده، ورزش صبحگاهی و تولید بتن و آسفالت را در زمانی که آلودگی هوا در حالت هشدار است ممنوع اعلام کرد. همچنین مدارس ابتدایی نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیلند و ساعت کار ادارات فردا و پس‌فردا تا 14:30 است. به گزارش مهر ،جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران صبح یکشنبه از ساعت 7:30 با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف به ریاست معاون عمرانی استاندار تهران تشکیل شد. در این جلسه پیشنهادهایی از جمله تشدید برخورد با موتورسیکلت‌ها و ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
روحشان شاد و يادشان گرامي
دوشنبه 13 آذر 1391   ::   فاطمه
روحشون شاد.واقعا من که هنوز هم بعد از گذشت این چند سال با شنیدن نام حمیدرضا خیر خواه اشک تو چشمام جاری میشه.
دوشنبه 4 دي 1391   ::   لیلا
روحشون قرین ارامش واقعامن هنوز اجرای اقای خیرخواهو از یاد نمیبرم بخصوص زمان زلزله بم
دوشنبه 18 آذر 1392   ::   سوری
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح