بالی؛ جایی که اسطوره‌ها به خواب می‌روند

هادی معیری نژاد

بالی از جمله مشهورترین جزاير توریستی جهان است که هرساله پذیرایی تعداد بی‌شماری گردشگر از اقصا نقاط جهان است. این جزیره همچنین فرصت مغتنمی ‌است برای دوستداران طبیعت بکر آسیا چرا که بالی یکی از اصیل‌ترین جزایر جنوب شرقی آسیاست. بالی گرچه روی خط زلزله‌های وحشتناک واقع شده است اما تقریبا هر کسی که به دنبال آرامش است بالی را برای سفر برمی‌گزیند.

جزیره بالی مملو از جاذبه‌های طبیعی است. در این جزیره می‌توان مایل‌ها سواحل شنی، سواحل مرجانی، مزراع زیبای پله پله برنج در دامنه‌ها، آتشفشان‌های فعال باشکوه، غارهای مرموز و جنگل‌های بارانی گرمسیری شاداب را در سفری کوتاه مشاهده کرد. بالی را می‌توان نمایشگاهی از جانوران و حیات‌وحش عجیب و غریب دانست و می‌توان علت اصلی تاسیس پارک ملی بالی را در همین موضوع جستجو نمود. از فعالیت‌های محبوب در بالی می‌توان به: سیر و سیاحت در جنگل‌ها، کاوش در غارها، قایق‌رانی با قایق‌های تفریحی، ویند سرف و موج‌سواری و صد البته غواصی اشاره کرد.

اما برای بیشتر بازدیدکنندگان جاذبه‌های بالی در فرهنگ گوناگون و پیچیده آن نهفته است، که شامل معابد و قصرهای خیره‌کننده، موسیقی گاملان و رقص‌های سنتی است که از حماسه‌های هندو مانند: رامایانا الهام گرفته است. صنعتگران بالی بیشتر برای نقاشی‌های تزئینی، پیکره‌های سنگی، منبت‌کاری، ظروف نقره و منسوجات مشهور هستند. از میراث منحصر به فرد جزیره به خوبی نگهداری می‌شود، به ویژه در موزه‌هایی چون: موزه هنر آگونگ رای، موزه هنر نکا و موزه پوری لوکیسان.

دنیای شگفت‌انگیز زیر آب

قرار گرفتن بالی در میانه گستره نامحدود دو اقیانوس هند و آرام که بیش از 35درصد از کل مناطق مرجانی جهان را در خود پوشش داده‌اند باعث ایجاد یکی از زیباترین، غنی‌ترین و پرطرفدارترین نقاط غواصی جهان در جزیره بالی گردیده است. وجود انواع بی‌شماری از ماهیان رنگارنگ، پستانداران دریائی و دنیای مهیج و شگفت‌انگیز زیر آب که بیش از نیمی ‌از آن هنوز کشف نشده است، هر غواص و یا مشتاق غواصی را به خود فرا می‌خواند. غواصان از سراسر جهان از مبتدی تا ماهر هرکدام در آب‌های جزیره بالی تجربه جدیدی را کسب خواهند نمود.

از همین رو بیش از 80درصد از گردشگرانی که وارد جزیره بالی می‌شوند صرفا جهت شرکت در فعالیت‌های اکوتوریستی و بیش از نیمی ‌از این تعداد فقط و فقط برای غواصی به این منطقه سفر می‌کنند. این می‌تواند مهم‌ترین دلیل و بهانه برای آن باشد که شما نیز به همراه ما تنی به آب بزنید! تورهای یک روزه ما مناسب‌ترین انتخاب برای کشف دنیای زیبا و نهفته اقیانوس آرام و سواحل مرجانی آن در جزیره بالی برای شما خواهد بود.

آتشفشان کینتامانی

در این منطقه دریاچه بسیار زیبای باتور در میان دو آتشفشان کینتامانی و آگونگ به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که این دو آتشفشان هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه‌ها و سنگ‌های سرد شده این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده می‌کنند. رسیدن به این نقطه از کوتا تقریبا دو تا سه ساعت به طول خواهد انجامید.

سواحل زیبای نوزا دوا

نوزا دوا یعنی جزیره دوم! دلیل این وجه تسمیه آن است که نوزا دوا به صورت شبه جزیره‌ای و صد البته مانند جزیره دومی ‌به منتها الیه جنوبی جزیره بالی متصل گردیده است. با ورود به این جزیره از دنیای روستائی بالی خارج و به جهانی پر زرق و برق و لوکس که بزرگترین و بهترین هتل‌های جهان را در خود جای داده است وارد خواهید شد. در اینجا دلیل آنکه چرا بالی مکان همیشگی کنفرانس‌ها، کنگره‌ها، نشست‌ها و دیگر مناسبات سیاسی می‌باشد را خواهید یافت.

در اینجا رستوران‌های مجلل، کشتی‌های تفریحی بسیار لوکس، زمین‌های گلف و هتل‌های رویائی با میهمان‌نوازی بالینزی پذیرای شما خواهند بود. از گوشه و کنار این شبه جزیره نوای دلنشین موسیقی و بوی خوش غذاهای شرقی به مشام می‌رسد. معبد زیبای اولو واتو نیز در این شبه‌جزیره زیبا واقع گردیده است.

جنگل میمون‌ها

این منطقه که اوبد نام دارد شامل روستاها و محلات مسکونی متعدی است. بسیاری از زیبايی‌های جزیره بالی را در خود جای داده است. این زیبايی‌ها شامل جنگل میمون‌ها، دریاچه‌ی براتان و معبد آبی اولون دانو، غار فیل‌ها، معبدهای باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی، پارک فیل‌ها و تعدادی موزه و خانه هنر می‌گردد. مزارع پلکانی برنج بالی هم که از زیبايی‌های این منطقه برشمرده می‌شوند در مسیر این روستا به چشم می‌خورد.

بازدید از جنگل میمون‌ها در این منطقه را هرگز فراموش ننمائید. در این جنگل حدود پانصد میمون از انواع مختلف که در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند نگهداری می‌شود. اگرچه میمون‌ها بسیار فضول و پررو به نظر می‌رسند اما حیوانات بسیار باهوش، عاطفی و دوست‌داشتنی هستند.

معابد بالی

معابد بالی مانند معبد مادر که در منطقه بساکیه قرار گرفته و بزرگترین معبد هندو در بالی است را هرگز نباید فراموش نمود. این معابد که بخش عظیمی ‌از فرهنگ و تاریخ بالی را در بر گرفته‌اند امروزه از جذابیت‌های بسیار مهم و ارزشمند توریستی بالی شامل می‌شوند.

معبد مادر در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا و در کوهپایه آتشفشان آگونگ در منطقه بساکیه واقع گردیده است. این معبد مقدس‌ترین معبد هندو در بالی و به اعتقاد هندوان قدیمی‌ترین معبد نیز می‌باشد .باز دید از این معبد در صبحگاهان و قبل از رسیدن گردشگران هنگامی که خدایان شیوا، ویشنو و برهما هنوز در خواب خوش بالینزی می‌باشند توصیه می‌گردد.

معبد اولا واتو نیز که از معابد بسیار زیبای بالی است در منطقه‌ای بسیار زیبای و رویائی در جنوبی‌ترین نقطه بالی و بر فراز صخره مرجانی سیاه‌رنگی بر فراز امواج خروشان اقیانوس هند واقع گردیده است. بازدید از این معبد افسانه‌ای را به هنگام غروب خورشید توصیه می‌نمائیم. در آن هنگام که خدای دریا آرام آرام درحال بلعیدن خداوندگار خورشید در پس آب‌های اقیانوس آرام می‌باشد تا جهان را به آرامشی وصف‌ناپذیر بشارت دهد.

معبد تانالوت نیز از معابد افسانه‌ای بالی به شمار می‌آید. این معبد در 45 کیلومتری کوتا و در سواحل غربی جزیره بالی بر فراز شبه‌جزیره کوچکی که به هنگام مد ارتباط خود را با خشکی از دست داده و تبدیل به جزیره‌ای زیبا می‌گردد واقع شده است. بازدید از این معبد در صورتی میسر است که دریا در حالت مد بوده و شما قادر به عبور از راهی که به آن منتهی می‌گردد، باشید. همچنین در اطراف محوطه خارجی این معبد نیز بازار مکاره‌ای بسیار خوش‌رنگ و لعاب هست.

آغاز ثبت‌نام برای پذیرش بدون آزمون دانشگاه
ثبت‌نام برای پذیرش بدون آزمون در 10هزار کد رشته در نیمه دوم دی ماه آغاز می‌شود البته پذیرش بر اساس تعداد متقاضیان متفاوت خواهد بود. دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو در یک سوم کد رشته محل‌ها که به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌‌گیرد در سال 2 بار انجام خواهد شد. وی گفت: ثبت‌نام برای ورودی مهر ماه در نیمه دوم مرداد و برای ورودی نیم سال دوم در ...
بررسی تاثیر ۵ برابر شدن یارانه نقدی بر نرخ تورم
علی پاکزاد  براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی نرخ رشد نقدینگی در سال 1390 در مقایسه با سال 89 بالغ بر 6 درصد کاهش پیدا کرد و البته رئیس جمهور در آخرین مصاحبه رسانه ای خود نیز به این مسئله اشاره و از آن به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یاد کرد، اما اگر نگاهی به ترکیب نقدینگی در کشور داشته باشیم می بینیم کاهش نرخ رشد نقدینگی در واقع ناشی از کاهش نرخ رشد سپرده های دیداری در بخش پول از 30 درصد در سال 89 به 14 ...
کاهش ازدواج و افزایش طلاق؛ یک تهدید رفتاری در جامعه
* مجید ابهری با توجه به آمار و ارقام موجود در اطلاعیه سازمان ثبت‌احوال درمورد افزایش 6درصدی طلاق در شش ماهه اول سال و یک درصد کاهش ازدواج، این نگرانی به صورت یک تهدید رفتاری در جامعه به وجود می‌آید که طلاق و جدایی رو به افزایش رفته در حالی که ازدواج به عنوان پیوند عاطفی کاهش داشته است. در کنار مشکلات اقتصادی نظیر گرانی، تورم و اشتغال که می‌توانند تنش‌های رفتاری و روانی را به وجود بیاورند، یک اصل کلی به عنوان ضایعه رفتاری خودنمایی می‌کند و آن این نکته ...
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
سازمان حج و زیارت استان تهران اعلام کرد با اضافه شدن ۸۵ کاروان جدید، ثبت نام در کاروان‌های عمره از امروز بار دیگر آغاز می‌شود.به گزارش ایلنا، در حال حاضر ظرفیت کاروان‌هایی که قبلا برای عمره در نظر گرفته شده بودند ۱۰۰ درصد کامل شدند، اما با اضافه شدن فهرست ۸۵ کاروان جدید در سایت حج استان تهران، امکان اقدام دوباره برای افراد در اولویت که تاکنون موفق به مراجعه نشده‌اند، فراهم می‌شود.بر اساس این گزارش از ساعت ۱۲ ظهر امروز کسانی که در اولویت قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
مطالب دیگر این شماره
:: همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
:: آواز و آگاهی
:: با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
:: تماس با ما
:: درباره ما
:: اخبار
:: اسرار ویبره (۴)
:: فالستو صدای سر نیست
:: خیال‌بافی‌های عاشقانه
:: سخن مدیرمسئول
 
1 visitors online
شما در اینجا قرار دارید :
شماره :
تاریخ :
سال :
پر بازدید ها
با اضافه شدن ۸۵کاروان جدید؛ ثبت‌نام کاروان‌های عمره در تهران آغاز شد
همه ی ما 3 اکتاو صدا داریم
امان از درد شست پا!!
آواز و آگاهی
پردرآمدترین شغل‌های ایران را بشناسید
با صدای یوگی، گلویت را آزاد کن
تماس با ما
درباره ما
اخبار
نگاهي به فيلم يك روش خطرناك؛ انساني بس بسيار انساني
پیوند ها
ایران طراح
تابناک
فارس نیوز
خبر آنلاین
قانون
صفحه اصلی   |   درباره ما   |   اشتراک   |    اخبار   |   جستجو   |   تماس با ما
Error
طراحی سایت و میزبانی وب : ایران طراح